Sivut

7.12.2014

Koulu- ja joulustressiä, mutta onneksi kaikkea kivaakin!

 Onneksi viikko on vihdoin ohi, on kyllä mennyt semmoisessa kiiressä että ei hyvää päivää. On kyllä kivakin viikko ollut ja joulumieli on tullut. :---) Vaikka tuo musta maisema vähän pilaakin sitä.. Kumpa saataisiin jouluksi lunta.
Koulutehtävien kimpussa olen ahertanut joka ilta, ettei joululomalle jäisi niin paljoa. Olen hyvällä mallilla jo! Joulua on tullut laitettua kotiin ja kävin tietenkin jouluostoksilla. Itse joululahjoja en ole vielä ehtinyt ostella, mutta kovasti on mietintämyssy ollut päässä, että mitä sitä kaikille antaisi.

 Meitsin joulukalenteri. ^^

 Eläinten elämää koulussa. ^^"


Menin massan mukana ja hankin söpön pienen valkoisen joulukuusen. Kyllä tuo valkoinen väri onkin sitten nätti, ja siihen saa kivasti yhdisteltyä kaikkea. Halusin vaaleanpunasävyisen kuusen joten Halpa-Hallista lähti mukaan sitten sen värisiä joulupalloja. Diskopallot ja hopeiset pallot löytyi omasta takaa. Tähti ei mahtunut kun ei ollut tilaa tuossa lipaston päällä tarpeeksi, seinähyllyt iski vastaan. Jouluenkeli ikkunassa on ollut joka vuosi lapsuudesta asti, tuo samainen yksilö. Se oli minulla aina Jyväskylässä asuessammekin enkä ole siitä luopunut. :)

Olen laittanut rahat tuulemaan näin joulun kunniaksi, ihanaa kieltämättä kun viime kuussa oli tiukempaa. Sain myytyä rakkaan ensiautoni Fiat Punton, vihdoin siitäkin stressistä pääsin! Oli kivaisa yllätys myös kun ilmeisesti niitä liikennevakuutuksia maksetaankin etukäteen, ainakin itse olin Puntosta keväällä maksanut joten nyt saan sitten paljon rahaa takaisin. ;D Ja minä kun luulin että keväällä maksamani vakuutusmaksu oli edelliseltä kaudelta, mutta se olikin tulevan kauden maksu niinkuin etukäteen, hah. Kyllähän se tietenkin laskussa luki mutta en muistanut ollenkaan ja tein taas jotain omia oletuksia. Ärsytti kyllä kun luulin, että heti kun saan Punton myytyä niin tulee lasku kotiin maksettavaksi siltä ajalta jonka se kerkesi minulla vielä olemaan. :----D Veronpalautuksetkin tuossa tuli ja joulukuun viimeisenä päivänä saan kerhonohjauspalkat. Sopii hyvin näin joulukuulle. Päätin etten nyt stressaa hirveästi rahasta, ostan sen mitä tarvitsen ja vähän jotain kivaa, sekä tietenkin lahjoja. Ostettiinkin meille nyt Puntorahoilla Harrille koneeseen uusi joku jäähdytysjuttu ja saan sen vanhan, kun oma kone huutaa kuin syötävä Simssiä pelatessa. Pari kertaa ollaan haettu ruokaa mättölästä, minä olen ostanut joulujuttuja ja tämmöistä pientä kivaa:

 Hiusjuttuja. En ole noin kolmeen ja puoleen kuukauteen värjännyt tukkaa joten juurikasvu on sen mukainen. Tuo Tresemmen hoitoaine on suosikkini kaikista! Ostin sille kaveriksi samanlaisen shampoon, en muista olenko kokeillut sitä ennen. Minulla oli jostain syystä ihan hirveästi shampooputeleita toissa syksystä asti, joita sitten vuoden ajan käyttelin pois ja nyt tuli tilanne eteen ettei olekaan enää shampoota.


Tilasin jo lokakuussa Oriflamelta vartalovoiteen ja peiteaineen mutta marraskuussa rahan vähyys yllätti, joten hain paketin tädiltäni vasta tällä viikolla. Peiteainetta olen testaillut ja ihan semijees tuote, saisi ehkä olla vähän paksumpi ja peittävämpi koostumus. Vaikka ei tuo huono ole! Olen kyllä nyt vaihteeksi kärsinyt taas muutamsta ihan kunnon näpystä joita olen rapannut, ei niitä niin vain peitetäkään kun on kunnon rupi. :----D Veikkaan tuon toimivan paremmin, kunhan pahimmat jäljet ovat parantuneet. Sen siitä saa kun on mussuttanut suklaata yli äyräiden. (Välihuomautuksena, tänään olen syönyt hampurilaisaterian Citruksesta, suklaata ja limsaa, ja olen ihan fine asian kanssa koska joulu!)

Samalla ostin tädiltä hänen Oriflamekassistaan Silk-paketin, johon kuului vartalovoide, käsivoide ja Tender Care -hoitovoide. Tender on luotto, ja niin on kyllä tästä lähtien tuo käsivoidekin. Ihan loistava! Tender Carea käytän huulivoiteena, mutta se käy oikeastaan mihin vain pieniin nirhaumiin tai kuiviin kohtiin. Käsivoiteet on aina missä sattuu eikä ikinä mukana kun tarvitsisi. Nyt on joka laukkuun oma sekä yöpöydälle ja hyvä niin. :-----D Tuo Silk-käsivoide kyllä todella yllätti positiivisesti, se on kuin onkin silkkistä ja imeytyy nopeasti. Silk-vartalovoidekin on kiva, levittyy hyvin.

Olen ennen ollut huono käyttämään vartalorasvoja ja olenkin talvet kärsinyt kutisevasta ja kuivasta ihosta, varsinkin suihkun jälkeen. En tiedä, miksen olen rasvannut. En kai ole tajunnut, että talvisin iho kuivuu, olen vain ärsyyntynyt ja miettinyt että miksi jalat kutiaa niin perhanasti. ;D No, ei kutia enää ja aion läträtä noilla nyt kunnolla, tällä hetkellä onkin kolme vartalorasvapurkkia. Tuota leopardikuvioista en vielä ole kokeillut mutta ainakin se tuoksuu hyvälle, niinkuin muuten nuo Silkitkin. Muita laiskoja rasvaajia?

Perjantai-iltana olin ammaamassa tuttavien lapsia. Ei kyllä ollut sinänsä edes ammattavaa kun lapsoset olivat jo nukkumassa kun saavuin yhdeksän pintaan, mutta tottakai pitää jonkun olla siellä vahtimassa. Sain tehtyä koko viikon väkertämäni koulutehtävän valmiiksi ja mussutin suklaata. En huolinut rahaa koska oma rahatilanne tässä kuussa niin hyvä, kuitenkin itse tarvitsevat rahaa jouluun. :) Ja mulla oli kuitenkin mukavaa siellä istua koneella tekemässä tehtävää omassa rauhassa. Sain sitten kuitenkin tällaisen kiitoksekesi mukaani:

 Ihania pikkuputeleita! Mukana vartalorasva, shampoo, suihkugeeli, käsivoide ja extravoide, joka paljastui kimaltelevaksi voiteeksi. Sitä varmaan kuuluu laittaa vähän niinkuin vartalorasvan tapaan, mutta iho jää kimaltamaan hienoisesti. ;D Ei muutakuin dekolteelle ennen juhlia! Noita voi kyllä tosi hyvin käyttää matkakokoina, kun ovat niin pieniä.


 

Hyvälaatuinen etukamerakuva lauantailta. Kävin silloin askartelemassa tätini luona joulukortteja ja sen jälkeen vei matkani kavereiden kanssa katsomaan Linnan juhlia. Jossain vaiheessa kyllästyttiin ja pelattiin pullonpyöritystä yhteen asti. Ja minun piti lukea tenttiin, mutten sitten ehtinyt koko päivänä. Tänään olenkin jo monta tuntia lukenut ja tämän jälkeen pitää mennä lukemaan vielä lisää. 

Huomenna tentti ja kaksi projektitoteutusta ensi viikolla, ja keskiviikkona vielä olisi viimeinen kerhokerta! Viikonlopun luen raamattutenttiuusintaan, joka on sitten sitä seuraavana maanantaina. En siis päässyt sitä raamattutenttiä läpi. D: Muut lähtee joululomalle torstaina ja meikä joutuu lukemaan johonkin hikiseen tenttiin, mutta oma vika kun en aikoinaan siihen kunnolla panostanut. En kyllä ollut ainoa, mun lisäksi taitaa viisi tai kuusi tulla sinne uusintaan. Että ensi viikko koulun osalta myös kiireinen ja pitäisi keretä tehdä joulukortit että saan ne lähetettyä, ja sinne joululahjaostoksillekin olisi kiva päästä. Ja pari itsenäistä koulutehtävää olisi vielä tekemättä, huoh. Stressi on kyllä ollut ihan jäätävä. Vähän rauhallisempaa joulunodotusta teille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti