Sivut

1.8.2015

♥Miten laihdutusprojekti edistyy?




Hyvinhän se edistyy! En nyt enää tarkkaan muista mutta joskus heinäkuun alussa kävin puntarilla joka sanoi 65,4 kiloa, eli tasan yhdeksän kiloa vähemmän kuin tammikuussa aloittaessani. Oli kyllä tosi hyvä fiilis koska olin varma että paino olisi vain noussut. Ei nimittäin mennyt kesäkuu parhain päin syömisten osalta. ;D

Kesäkuussa ostin ensimmäistä kertaa herkkuja omalla rahalla sitten joululoman, aika wow. Monta kuukautta olin ostamatta yhtään mitään herkkuja. Jäätelöä nyt kesällä olen ostanut ja varmaan jotain muutakin, mutta karkkiin ja suklaaseen en ole koskenut, karkkilakko kestää edelleen sinne jouluun asti. Onhan tässä kesällä juhliakin ollut joissa on saanut herkutella. Muutenkin kesällä ei kyllä viitsi olla kovin kurinalainen.

Mutta liikkunut en kyllä ole nimeksikään. Toukokuussa kun oli se leikkaus ja toipuminen, niin piti kesäkuussakin vielä olla vähän varovainen. Sain kesäkuun alussa Helsingissä hirveän nuhan ja juuri kun se alkoi helpottaa, tulinkin kuumeeseen joka kesti päivän, ja vielä sen seurauksena alkoi se tosi tosi paha yskä. Sen kanssa sain olla kolme viikkoa, oli kyllä aivan hirveää. Oksensin kahdesti ja nukuin todella huonosti yskän aikana. Nuhakin paheni yskän alettua ja olen varmaan niistänyt tuhat nenäliinaa tässä kesän aikana. Neljännellä yskäviikolla alkoi vihdoin helpottamaan, mutta enköhän sitten yhden viattoman yskäisyn seurauksena reväyttänyt lihaksen jossain kylkiluiden seutuvilla. Luulin että meni keuhko koska kipu tuntui siellä ja olin TODELLA kipeä. Oli pakko mennä Oulaskankaalle päivystykseen ja siellä selvisi että kyseessä on joko lihasrevähdys tai pieni kylkiluun murtuma, joista kummallekaan ei voi tehdä mitään. Parantuu itsestään. Nyt on kuudes viikko yskän alettua ja tosiaan yskin edelleen, tällaista tää mun yskä on AINA kun se minulle iskeytyy. Onneksi yskin enää vain vähän. :D Välillä aamuisin tuntuu revähdyskipua. On kyllä ollut melkoista kestämistä ja epätoivoa täynnä tämä sairastaminen ja kipuilu. Aina kun olen yhdestä päässyt, toinen alkaa. Jospa tämän elokuun saisin vihdoin olla rauhassa.

Parilla kävelylenkillä olen käynyt, sillä kävellessä on ollut helpompi hengittää. En mitään kunnon lenkkejä oli tietenkään voinut kovassa yskässä tehdä. Ajattelin aloittaa kuntosalin, mutten tiedä onko minulla varaa ensi kouluvuotena maksaa sitä. Ei se ole kuin 26 euroa kuukaudessa jos ottaa vuoden kortin mutta opiskelijabudjetti on aina opiskelijabudjetti. Enkä tiedä uskallanko edes vielä kun tosiaan tuntuu vielä tuolla keuhkon seutuvilla välillä pientä kipua. En ota mitään riskejä koska en tosiaankaan jaksa enää sairastaa!

Olen syönyt ihan älyttömän paljon mansikoita ja herneitä. Olen käyttänyt rahani näihin ennemmin kuin herkkuihin, vaikka onhan niitä herkkujakin tullut syötyä. Onneksi ne herkkuähkyt ovat historiaa, en enää osaa syödä herkkuja samanlailla ähkyyn asti kuin ennen. Pienempi määrä riittää ja sokeririippuvuus on takana päin. Ennen sitä tunsi joka päivä himoa johonkin mutta ei enää. :) Ja kyllä nämä kesäiset luonnon omat herkut ovat auttaneet paljon!


Myllykahvilassa töissä!


Tuli värjättyä kesätukkakin tuossa viikko sitten. Enää tuota väriä ei kyllä ole juurikaan jäljellä.

Käytiin kahden kaverin kanssa rupattelemassa Pikkuveljessä ja juotiin mansikkamargaritat. Oli kyllä hyvää ja tujumpaa kuin odotin!

Olen syönyt viime aikoina paljon näitä omakeksimiäni herkkumunakkaita. :D Sisällä maksamakkarasiivuja, juustoa, kúrkkua ja tomaattia. Ja mausteita lätyssä niin kyllä on makua! Kokeilkaa ihmeessä.


Sain vihdoin luettua myös Kuvun alla -kirjan loppuun. Älyttömän hyvä kirja! Kesti melkein kaksi kuukautta lukea koko kirja kun siinä on 1113 sivua ja välillä en ole kerennyt viikkoon lukea. Mutta lopulta sain tämän loppuun ja haikea on olo kuten aina pitkän kirjan loputtua!

Huiii käytiin myös varaamassa kaverin kanssa aika Pitbulliin! Eli tatuointia siis luvassa 29.10, apuvaaaaaa. x) Meitin eka tatska!

2 kommenttia:

  1. Jouduitko maksamaan 200€ kaverilles, kun kilo jäi tavoitteesta? :D
    Hyvin silti pudonnut! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei tarvinu! Eipä ois kyl rahaakaan ollu XD Mutta kaveri sano ettei tarvi maksaa. Ja kun kuitenkin se 10 kiloa ois ollu mahollinen saavuttaa ilman noita terveydellisiä ongelmia ja leikkauksesta toipumista. Että oon kyllä tyytyväinen tuohon 9 kiloon, toki projekti jatkuu. :)

      Poista