Sivut

17.9.2013

7 Deadly sins





Löytyi niin kiva haaste Meikkimonsterin maailma -blogista että pakko tehdä itsekin. Ainakin erilainen ja mieleenpainuva. :) Aiheena on siis 7 kuolemansyntiä sekä kosmetiikka ja niihin perustuviin kysymyksiin vastaaminen.


Ylpeys
Mikä kauneustuote saa sinut tuntemaan itsesi erityisen kauniiksi ja itsevarmaksi? 

- Oon nykyään itsevarma ilman meikkiäkin. Johtuu varmaan siitä etten edes muista onko mulla meikkiä sillä hetkellä vai ei. Ennen oli niin, että ilman meikkiä koulussa oleminen oli kamalaa ja tunsin itteni tosi rumaksi, nykyään meikittä oleminen on normaalia ja sitten kun ehdin/jaksan meikata kunnolla kouluun, tunnen itseni maailman valtiaaksi. :D No ehkei kuitenkaan, mut tajusitte varmaan pointin. Jos joku yksittäinen tuote pitää valita, niin kyllä se taitaa ripsiväri olla. Tuuheilla ripsillä olo on kieltämättä upea kun välillä ihmiset jää tuijottamaan silmiä. :) Myös meikkivoiteella saa kohotettua itsetuntoa, kun iho näyttää täydellisemmältä. Suosikkiripsareitani Maybellineltä, Max Factorilta, Lumenelta ja Oriflamelta:

 
Kateus
Mitä ulkoista piirrettä, jota itse et omaa kadehtit kaikkein eniten?

- Hmm, tää on paha... Ihminen halajaa aina sitä mitä ei itse omaa ja unohtaa keskittyä omiin parhaisiin puoliinsa. Itse oon onnistunut melko hyvin keskittymään omiin hyviin puoliin, mutta huokailen silti sellaisten naisten perään, joilla on kapeat kasvot ja tosi kapea leuka. Mulla on vähän pyöreämpi naama ja leuka jotka on välillä aiheuttaneet päänvaivaa, koska kapeat kasvothan on ne nykykauneisihanteiden mukaiset. Tykkään silti jollain tapaa mun pyöreistä kasvoista ja oon aina halunnut olla ennemmin söpö ja suloinen kuin kaunis. Pyöreät kasvot sopii hyvin siihen muottiin. :D Toinen asia on se, että vaikka oon aina ollut hoikka (no en enää) niin mulla ei silti ikinä oo ollut lautamahaa. Aina on vähän pientä pyöreyttä mahassa ollut ja tottakai sitä unelmoi mahdollisimman kiinteästä vatsasta ja kropasta muutenkin. Totuus on kuitenkin se, että mun suvun naiset on erittäin runsasmuotoisia ja tottapuhuakseni en oo kellään mun sukulaisella kiinteää massua nähnyt (sorkke vaan!) Mutta pieni pyöreys ei oo pahasta, senkin saa väännettyä söpöksi kun oikein haluaa! Laitan alas vielä esimerkit kapea- ja pyöreäkasvoisesta naisjulkusta:

Kim Kardashian ja Emily Browning. Vaikka kasvojen pyöreys ei vastaakaan nykyihannetta niin omasta mielestäni Emily on silti tosi sievä. Googlettakaa vaikka enemmän kuvia!

Viha
Mitä kauneustuotetta vihaat?
- Meikinpohjustusvoide on ehkä turhin asia ikinä, jota en vaan oo tajunnut. Oon joskus koittanut käyttää mut en oo huomannut siitä olevan mitään hyötyä. Valaiskaa vähän mua, mikä ihme sen pohjustusvoiteen tehtävä on, siis sen joka tulee meikkivoiteen alle? En oo myöskään ikinä käyttänyt sheivatessa mitään vaahtoja, mutta ois syytä ehkä kokeilla. Oon kuullu niistä ainoastaan hyvää, mulle vaan on jäänyt teini-iästä asti tavaksi sheitava suihkussa vaan veden kanssa. :D

Laiskuus

Minkä tuotteen/kauneusrutiinin jätät useimmiten käyttämättä/tekemättä laiskuuden takia?
- Noh, juurikin tän sheivausvaahdon käyttäminen (okei, mikä se on oikeelta nimeltään?) Oon myös aina ollut vähän huono käyttämään mitään suihkusaippuoita suihkussa. Meillä ei oo ikinä kotona sellasia käytetty ja lahjaksi kun oon saanut, en oo oikeen ollut varma mitä niillä pitää tehdä. Tottakai nykyään tiedän ja käytänkin niitä jopa. Varsinkin ihanan tuoksuiset suihkusaippuat tyttömäisessä purnukassa on niin ihania♥


Ahneus

Mikä on kallein kauneustuote jonka omistat, entä halvin?
- Mulla oli joskus Lancomen ripsiväri jonka äiti toi lentokentältä. Olin silloin ysiluokalla ja helkkarin hyvä ripsari olikin. En kuitenkaan usko että hyvää saa pelkästään kalliilla, mulla on tosi paljon halpoja luottotuotteita jotka on oikeesti hyviä. Että kallein varmasti oli tuo Lancomen ripari. Mulla on ollut myös Max Factorilta kalliimpia ripsareita ja yksi puuteri, niiden hinnat huiteli varmaan melkein kahdessakympissä mutta itehän ryöstin ne alennushinnoin alle kympillä. Halvimpia on ehkä Oriflamen Veryme-merkkiset ripsari ja eyeliner jotka on maksaneet 2-3€. Ja on hyviä!

 
 Tässä nyt se kallis Lancome joka maksaisi oikeasti varmaan ainakin sen neljäkymppiä, laivoilta ja lentokentiltä tietenkin saa halvemmalla. Sellanen vibrajuttu, kun nappia painaa niin tärisee ja sen avulla ripsari erottlis paremmin. Itse en tätä toimintoa kuitenkaan tykännyt käyttää.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh4pgv5CRFbQa_ywtGLOtc3omavecSTZkdX7f-ng3Y5QTyeVVm6cSxPtgADTkRA2ripPZt56t7Dc7CH8z4-X8gQtyBYQ0A7MhNb152fnJ-EtnYNr3h5XNjnCoq0-Tj6PfQOgQC6UDUSyLEy/s640/DSCN4959.JPG
Ylhäällä oli ripsareissa se Veryme-ripari, tässä vielä eyelineri jota oon varmaan miljoona kertaa täälläkin hehkuttanut. Tää ei kyllä kestä vettä ollenkaan mutta ei haittaa mua, ei oo tapana meikata kouluun silloin kun ulkona sataa kaatamalla vettä. :D Tykkään kun meikki lähtee pelkällä vedellä.



 
Ylensyönti
Onko sinulla useampi kappale jotain tiettyä kauneustuotetta ja jos on niin mitä?
- Eipä taida olla. Jos joku luottotuote olis joskus hurjassa tarjouksessa 2kpl/x euroa niin voisin ostaa säästöön, mutta muuten en säästöön ostaisi. Ellei sitten kävisi niin että joku lempparituote on poistumassa myynnistä. Se vaan että turha sitä kosmetiikkaakaan on hamstrata kaapin pohjalle hirveitä määriä kun meneehän nekin pilalle joskus kuten ruokakin. :/ Oon huomannut että varsinkin tarjousripsarit on jo valmiiksi pilalle menneitä, ihan kökössä ja tekee ripset vaan paakkuisiksi. Pitäis laittaa kokonaan pois myynnistä sellaset eikä yrittää myydä halvalla pois. Onko samoja kokemuksia?

Himo
Jos sinulla olisi rahaa ostaa mikä kauneustuote tahansa, minkä ostaisit?
- Varmasti kokeilisin lisää kalliimpia ripsareita, kun ainakin ton Lancomen kohdalla onnisti. Ehdottomasti aion joskus kokeilla myös tätä ihmetuotetta:


Kyseessä on Neulash-ripsiseerumi joka lupaa kasvattaa ripsiä pidemmiksi ja tuuheammiksi. Tällaisiin hömpötyksiin harvoin kukaan uskoo, mutta tämä tuote tuntuu hassua kyllä toimivan ihan oikeasti. En olisi ikinä uskonut mutta muutamista blogeista olen lukenut hehkutusta ja katsellut kuvia. Neulashin teho on kyllä uskomaton ainakin näiden bloggaajien kohdalla. Tässä teille luettavaksi postauksia Neulashista ja sen vaikutuksista:


Aika uskomattoman kuuloista. Harmikseni löytyi myös tämmöinen juttu:


Ostolakossa -blogin Virven sanoja lainaten:

"Läkemedelsverket on Ruotsin mm. lääkelainsäädännöstä vastaava järjestö ja kyseinen järjestö on viimeaikoina tutkinut ahkerasti ripsienkasvattajissa käytettävää Isopropyl Cloprostenate  -prostaglandinijohdannaista todeten, ettei se enää heidän mielestään sovi kosmetiikan aineosaksi. Aineosassa ei varsinaisesti ole mitään vikaa eikä sitä tuomita haitalliseksi, sen vain todetaan olevan niin vaikuttava, että se on pakko siirtää lääkeaineiden alle."

Näin ollen ainakin Ruotsissa tuote olisi vedetty pois myynnistä ja tilalle tulisi muokattu tuote. Joka ei siis luultavasti tulisi olemaan läheskään niin tehokas. Aika surku ! En siis tiedä, saako tuota tehokasta Neulashia enää mistään, mutta joskus kun oon töissä ja on oikeasti rahaa, niin varmasti kokeilen tuotetta, oli se sitten se vanha versio tai uusi tehottomampi. Hinta on melkosen kallis, kolmen kuukauden kuuri noin 90€, puolen vuoden kuuri sitten 160€. Vuoden käyttö tulisi siis maksamaan kolmisensataa euroa, mikä on mun mielestä melko järjetön hinta. Toisaalta mieluummin panisin rahat tähän kuin ripsipidennyksiin. Sellasia en ikinä laittais, ja kyllähän se huoltokin niissä maksaa ihan sikana. En siis osaa sanoa kumpi tulisi halvemmaksi jos pitkiä ripsiä haaveilee, joku joka tietää vois valaista tässäkin asiassa. :--D Mulla ei sinänsä ole kiire tuota Neulashia päästä kokeilemaan. Onneksi omaan melko pitkät ripset (kylläkin aika ohuehkot) ja saan hyvällä ripsarilla näyttävät ripset. Mutta eihän kellekään oma ripsien pituus ikinä riitä!

En haasta tähän ketään (hehheh eihän muakaan kukaan haastanut) mutta kaikki kosmetiikkaa rakastavat - kannattaa tehdä! Oli ihan kiva pohtia näitä pinnallisia juttuja. Jos teet tämän niin linkkaahan mullekin tuonne kommenttiboxiin niin pääsen lukemaan. ;)

8 kommenttia:

  1. ooooo vähän nice haaste :O voisin itsekin tehä :3

    VastaaPoista
  2. ja ps. oon kateellinen mm sulle kun teet niiiiin kivoja silmämeikkejä D: ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiiiitos ! ^^ Oon niiin kauan meikannu nii oon saanu harjotusta. 8D

      Poista
  3. Emily on paljon parempi ku toi Kardashianin lutka. Kim Kardashian on huomionkipeä huora joka on nykypäivän Paris Hilton. Sisäinen kauneus on myös tärkeää mutta Kardashianin lutkalta sitä tuskin löytynee sen tempauksien perusteella.

    p.s. muista että moni tyttö antaisi mitä vain saadakseen sinun silmät! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, samaa mieltä ! Voi että on saanu Iltalehestä ihan tarpeeks lukea Kimin ja Kanye Westin suhteesta ja lapsesta ja voi luoja. En ees tiiä mistä Kim on tullu tunnetuksi?? :D Mutta Emily on mun mielestä tosi suloinen. Näin sen siinä The Hostissa ja ihastuin kyllä heti ! :3

      Ps. Heh, en varmaan olis osannu ikinä kiinnittää mun silmiin huomiota jos kaikki ihmiset ei koko ajan hehkuttais niitä! :D Oon kyllä ilonen että mulle on suotu edes joku kauneusihanne, isot ja siniset silmät ! Näillä on myös helppo hurmata miehiä (y) Joskus yläasteella oisin halunnu ihan tumman ruskeat nappisilmät mutta nykyään en antais mun silmiä pois. :) Siniset on melko uniikit kuitenkin tässä maailmassa, vaikka Suomessa näitä löytyy jokaiselta! Kyllä se itsetuntoa kohottaa kun silmiä aina kehutaan vaikka niin monta kertaa sen oon kuullutkin. :)

      Poista
  4. Pakko kommentoida tuota ripsiseerumikohua tämän verran: tuo linkittämäsi Ostolakossa-blogin postaus Neulashin vetämisestä Ruotsin markkinoilta on jo vanhaa tietoa, sillä hyvin pian tuon jälkeen Neulash julkaisi uuden ripsiseerumin sellaisella koostumuksella, jossa ei ollut ollenkaan noita bannattuja lääkeaineita. MUTTA muutaman kuukauden päästä selvisi, että koostumusta ei oltu oikeasti muutettu vaan ripsiseerumi sisälsi yhä lääkeaineita. Neulash ei missään kohtaan tietenkään kertonut, että tuote sisältää yhä kiellettyjä ainesosia, vaan se tuli vähän vahingossa selville kun Ruotsin lääkevirasto teki tutkimuksen ripsiseerumeiden ainesosien paikkaansapitävyydestä.

    Mulla oli sitä "tehottomampaa" Neulashia ja ostin siis tuotteen vasta kun se oli julkistettu lääkeaineettomaksi, koska ihan tosissaan nuo Neulashin käyttämät aineet on kehitetty alun perin silmänpainetaudin hoitoon ja niiden sivuoireina voi olla mm. sisäänpäin kasvavat ripset. Oon nähny pari tosi kivuliasta kuvaa siitä kun alaripsi kasvaa silmään ja se ei näytä kivalta. Ja koska tutkimustietoa kyseisestä lääkeaineesta ripsiin käytettynä ei oo tarpeeksi, ei voida tietää tippuuko ripset vaikka jos lopettaa Neulashin käytön pitkän ajan jälkeen.

    Oon tosi pettynyt kyseisen firman toimintaan ja valheisiin. En ois ostanu Neulashia jos olisin tienny että siinä on yhä lääkeaineita :/ Kyllä sillä jonkinlaisia tuloksia sai (odotin kyllä parempia), mutta seuraavaksi ostan jotain lääkeaineetonta ripsiseerumia tai sitten otan ripsienpidennykset.

    Yleisesti ottaen kaikki kalliimmat ripsiseerumit sisältävät noita samoja prostaglandiineja, koska ne ovat raaka-aineena vähän kalliimpia. Eli lääkeaineettoman ripsiseerumin tunnistaa osaltaan myös hinnasta :) Kannattaa googletella ihmisten kokemuksia vastaan tulevista ripsiseerumeista, koska osa sitten taas ei sisällä mitään ripsiä varsinaisesti kasvattavaa, vaikka hoitotehoja niissä olisikin. Meinasin ostaa yhden seerumin, jonka googlettamalla kuitenkin selvisi että se käytännössä vain "vahvistaa" ripsiä eli ei kuitenkaan kiihdytä kasvua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho, vai että semmosen tekivät! :/ Sain jotenkin sellaisen käsityksen ettei nuo lääkeaineet Naulashissa olisi vaarallisia, mut ilmeisesti niitäkään ei sitten ole tutkittu tarpeeksi. Luulisi, että noita testattaisiin kunnolla ennenkuin pistetään myyntiin mutta ei ilmeisesti mihinkään voi luottaa. Voihan siinä tosiaan noin käydä, että jonkin ajan kuluttua ripset eivät enää kasva ilman Neulashia kun sitä no tarpeeksi kauan käyttänyt. Ei olis kivaa olla jonkun lääkeaineen vanki lopun elämäänsä. :/

      Ainakin vielä tyydyn omiin ripsiini, mutta tuota Neulashia en nyt sitten välttämättä uskallakaan kokeilla. :-D Joskus kun oon töissä, niin noihin kaikkiin seerumeihin vois vaikka tutustua tarkemmin. Jos nuo lääkeaineettomat seerumit taas eivät sitten tehoa ollenkaan, niin kannattaako niihinkään sitten rahaa panna... Pidennyksiä en ainakaan ota kun niitä kuitenkin joutuu huollattamaan yms. :D Seerumin käyttö olis paljon helpompaa. Saapa sitten tulevaisuudessa nähdä tuleeko hankittua seerumeita ollenkaan, kun niistä nyt ei oikein sitten tiedä...:D

      Poista