Sivut

2.4.2013

Tukkahistoria 2007-2013 !

Ajattelin "vähän" kurkata mun hiushistoriaan täällä blogin puolella ja kertoa ajatuksia ja muistoja entisistä kuontaloista. Tämän tapaisia postauksia oon tehnyt ennenkin mutta esimerkiksi vuoteen 2007 oon palannut erittäin harvoin. Tämä postaus tulee käsittelemään pääasiassa yläastetta ja lukiota, koska ala-asteen kuvia mulla ei oikeen ole. Pääsette myös näkemään mun pukeutumistyylien vaihtelua (ne tosissaan vaihtelee. :D) Kuvat alkaa vuoden 2007 alkupuolelta, jolloin kävin vielä kuudetta luokkaa ja jatkuu siitä sitten tähän päivään asti. Pidemmittä puheitta, nauttikaa! ;)

2007



 Heti ensimmäisenä pääsette nauttimaan mun jäätävästä keskijakauksesta joka komeili kutosluokalla.


Nämä kuvat on kesältä 2007. Olin onneksi päässyt eroon mun keskijakauksesta kesään mennessä... Mullahan on siis aina ollut lapsena suorat etuhiukset (tiedätte kyllä!) jotka äiti vielä viidennellä luokalla pakotti leikkaamaan. Joskus silloin sain varmaankin ruveta päättämään hiuksistani itse, ja tietysti sanoin heipat noille lapsekkaille etuhiuksille ja tukan kasvatus alkoi.

Ala-asteella halusin aina pitkät hiukset mutta ne leikattiin pakosta ja äidillä oli joku ihme fetissi siisteihin ja suoriin tyttöhiuksiin, jotka on jokapaikasta täysin tasaiset. Hyi olkoon. Eskarissa mulle leikattiin korviin ulottuva "sienitukka" joka oli aivan hirveä, kyllä teki mieli itkua vääntää. Nopeastihan ne aina kasvoi takaisin mutten ikinä saanut sitä haluamaani pitkää tukkaa, kunnes vasta noin viidennellä tai kuudennella luokalla kun äiti oli vihdoin luopunut auktoriteetistaan mun hiuksia kohtaan ja sain itse päättää omista hiuksistani. Noissa kuvissa oon saanu etuhiukset kasvatettua kokonaan pois niinkun varmaan huomaatte !

Niimpä kasvatin sitä tukkaa sitten oikein kunnolla ja kasvava etari jotenkin itsestään siihen keskijakaukseen meni, kesällä sitten jotenkin tajusin että se sivujakaus on kivempi :-D En nyt tarkoita että keskijakaus olisi hirveä, sekin näyttää hyvältä jos sen todella osaa nätisti laittaa, mutta mulla ne hiukset vaan valui typerästi ja rumasti pään molemmin puolin.

 2008
 
Tää on viimeisimpiä kuvia mun pitkistä hiuksista ja vuosi myöhemmin noista edellisistä kuvista. Ikää mittarissa 13-vuotta! Harmittaa kun seiskaluokan aikaisia kuvia mulla on tosi vähän ja nekin syksyltä. Vuoden 2008 kuvia mulla on vasta kesäkuulta ja tämä kuva on silloin otettu. Varmaan kone meni paskaksi silloin ja syksy 2007 - kesä 2008 välistä puuttuu iso läjä kuvia. Niitä ennen napsitut kuvat onkin sitten tallennettu CD-levyille (kiitos äiti että pakotit mut siihen hommaan, muuten mulla ei olis kutosluokan kuviakaan). Noo aiheeseen takas: Piti saada kerrostettu pörröpehko joten parturiinhan sitä mentiin ja pitkä tukka sai lähtöpassit :-D


Tuo tukka oli niin rakkaus, ah voi että tykkäsin noista! En oo kerrostetuista hiuksista vieläkään luopunu. Tämän jälkeen en ole parturissa käynyt vaan olen aina leikannut hiukseni itse. Jatkossa sitten noi mun hiusmuutokset on kaikki täysin itse tehtyjä (paitsi äiti värjäili mun tukkaa yläasteella, jossain vaiheessa ysiä aloin värjäileen itse) joten mulla ei mitenkään hirveen siististi leikatut hiukset ole enkä semmosia oo halunnutkaan. Rikottu ja kerrostettu epäsiisti pehko on se mitä edelleen pidän suosiossa ja itseleikattuna tulos on mielestäni paras. :) Parturissa lähtee aina liikaa ja muutenkin se tulos on liian siisti mun makuun.


Loppukesästä rupesin tupeeraamaan tukkaa kovalla tahdilla kun oltiin kavereiden kans true tokiohotel-faneja. Voi että noita aikoja♥ Kyllähän se Bill Kaulitzin tukka oli aikamoinen esikuva ;D Tupeerattiin kavereiden kans kilpaa hiuksiamme.

Olihan mulla jo julistekokoelmakin aikamoinen. Hiuslakkaa ehkä vähän liikaa? Muistan vieläkin kun lisäsin tän kuvan jonnekin ii2:n ;D

Mustista hiuksista haaveilin kovasti mut äiti ei ollu oikeen samaa mieltä. Sain sitten luvan laittaa semmosta kevytväriä joka lähtee pesussa pois niin näkee tykkäänkö siitä mustasta tukasta sitten. No, lopulta sain sitten kevytvärin jälkeen laittaa sen kestovärin ja onni oli kukkuloilla.

Tosta nyt näkee että se kevytväri haalistui oudon väriseksi aika äkkiä. Tanjan kanssa Kärkkäisellä. :D


Kestoväri- ja emoajat ! Oih. Kasiluokka olikin aikamoista emoilua.


2009

Talvella 2009 mustaan tukkaan piti saada värjätä tommonen pesukarhuraitajuttu. Kaikki niin kivasti noita ihaili, olihan nuo ihan söpöt !

Keväällä kyllästyin mustaan ja haaveilin platinablondista tukasta. Toukokuussa päätin aloittaa blondaamisen. Hiuksethan siitä kärsi. Huomatkaa myös tuo huulilävistys jonka sitten otin pois kun se meni huonoon kohtaan!


Elokuussa oli jo näin vaalea väri! Aloitin myös 9. luokan.

Syyskuussa ensimmäiset pinkit raidat ja jotain pesukarhua näyttää noissakin olevan vielä haaleana.

Lokakuussa pinkkiä lisää!

Ja taas pesukarhua !



Ihkut scene-pidennykset jotka sain marraskuussa 2009. Noi oli mulla ehkä kuukauden, leteillä kiinnitetyt tekokuituhiukset siis oli kyseessä. Sitten ne piti ottaa pois kun olivat jo niin huonossa kunnossa. Ei kovin aidon näköiset mut kivat oli silti !

2010


Tammikuussa lähti pidennykset vex ja leikkasin itelle ne lapsekkaat otsahiukset, kylläkin hieman viistoon. Noi oli tosi vähän aikaa kun ne kasvo niin äkkiä pois.

Sinistä laitoin muistikuvieni mukaan helmikuussa.

Pinkki etari ! Ahhh nuo oli kyllä ihanat :3

Jokapäiväinen tupeeraus ja blondaus ei ollu hyvä yhistelmä joten leikata piti tukkaa. Keväällä päätin saksia sitten latvoja lyhemmiksi ja tällä tukalla olin seuraavat puolivuotta ilman shokkivärejä tai muitakaan värimuutoksia. Huomatkaa lävistys joka ilmestyi, tämä mulla on edelleen huulessa.

Joulukuussa 2010 piti sitten saada punainen tukka, josta olin haaveillut koko syksyn. Ekan värjäyksen jälkeen tulos oli hieman oranssihtava.

Toisen värjäyksen jälkeen tulos oli juuri sellainen kuin pitikin.
 :)

2011

Kyllähän toi väri haalistui aina ja keväällä oli jo melko oranssi tukka. Olin siis punaisella tukalla kevääseen asti ja tämä kuva on varmaankin jostain huhti-toukokuulta.

Laitoin sitten tukan pinkiksi loppukeväästä shokkivärillä ja juhlin kesäloman alkua näillä hiuksilla.

Kesällä mun tukka oli pääasiassa tämän värinen, ei mitään kovin kaunista mutta aurinkohan se haalistaa. Sen takia blondi on kesällä hyvä kun se vaan paranee haalistuessaan.

Kokeilin sitten saada tumman punaisella shokkivärillä paremman väristä tukkaa muttei sekään oikeen auttanut. Paremmathan nää silti on mitä edelliset. :D

Joten värjäsin sitten koko pään kestovärillä ja tässä oon myös leikannu hiuksia uudestaan kerroksittain.

Viimeinen kuva punaisista syksyllä 2011. Tämän sävyinen punainen on mun ehdoton lemppari noista kaikista punasävyistä mitä kävin läpi. Rupesin haaveilemaan taas blondista tukasta joten värjäysoperaatiot alkoivat taas.




Nämä on kaikki loppusyksyä 2011 kun leikein värinpoistojen kanssa. Latvat kuoli aika pahasti joten nehän sai lähtä ja leikkasin melkein polkkamittaisen tukan -  itse jälleen.

2012

Tammikuussa 2012 turkoosit etuhiukset joita mulla ei ikinä vielä ollut ollut. Olin muutenkin ihan kikseissä kun sai taas läträtä shokkivärien kans.

Pinkkiäkin tuli taas laitettua.


Hiusten hopeoimista kovasti ja pääsin lopulta keltaisuudesta eroon. Oli se kyllä työn ja tuskan takana!

Sain myös aitohiuspidennykset keväällä. En oo näitä hirveesti käyttäny koska en raaski ja muutenkin se klipsien kiinnittäminen vie aikaa niin paljon että hohhoijjaa. Juhlissa tykkään kyllä pitää, mut en oo vieläkään näiden kanssa lähtenyt baariin kun pelkään että ne vaan tippuu päästä kun välillä pitää kiinnitellä paremmin. Kännissä se ei varmaankaan kovin mukavaa ole. :D

Alkukesä meni valkosella tukalla kunnes heinäkuussa laitoin taas pinkin etarin. Tämä se vain palaa aina uudestaan. :D

Syksyllä vaalean tukan kanssa.

Hennon vaaleanpunainen tukka tuli lokakuussa.

2013

Seuraavaksi tuli sininen tukka. Tää on varmaan räikeintä mitä oon tehny mun hiuksille. Ylemmässä kuvassa miten haaleaksi väri jäi ensin ja myös epätasaiseksi. Oli tosi vaikeaa saada se sininen väri nätiksi ja tasaiseksi, ja Jennalla tyttöjen illassa sitten värjättiin sen sinisella värillä tää pehko. Johan tarttu :D

Pelkäsin että sininen haalistuisi rumaksi vihertäväksi mutta hopeashampoon avulla väri pysyi nättinä haalistuessaankin.

Siniseen kyllästyttyäni piti värjätä koko tukka vaalealla. Tässä tämän hetken tukkaa:



Hyvin on vaaleana pysynyt. Jotain shokkiväriä aijon jossain vaiheessa taas laittaa mutta antaa nyt olla jonkin aikaa tämännäköinen. :)

Siinäpäs oli taas miljoona kuvaa minusta, aika paljon muutosta on tapahtunut, vai mitä? :--D

16 kommenttia:

  1. Onhan tossa ulkonäöllisesti muutenkin muutosta tapahtunut :D

    Mua on jotenkin aina ihmetyttänyt vanhemmat jotka ei anna värjätä hiuksia tai leikata miten haluaa.
    Mä sain värjätä tukkani miten halusin ja millon halusin.
    Muistan että eka kerran värjäsin punaseksi kestovärillä (ah, ne oli kyllä ihanat kun ne oli semmoset melko pitkät kirkkaan punaset..) joskus kolmannella luokalla ja sen jälkeen omaa väriä ei ookkaan ollut. En oikeestaan muista edes mimmoinen mun oma väri on..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun äiti oli jostain syystä ala-asteella tosi tarkka ! :o En ymmärrä miksi. Onneks sain sitte yläasteella tehä ihan mitä halusin. Kun tiiän niitä jotka ei saanu sillonkaan esim värjätä mustaksi :D Olisin varmaan saanu ala-asteellaki värjätä tukkaa jos olisin halunnu, ne hommat tulis vasta yläasteella. Tuon mustan kans vaan oli hankalaa kun piti suostutella :D Jostain syystä äitin mielestä piti olla siistin näkönen niin sitä tukkaa piti olla koko ajan leikkaamassa. -.-

      Poista
  2. Kieltämättä muuttunu ja vaihellu aika paljon. Shokkiväreistä sitä ei sitten pääse eroon ikinä! On tullu huomattua :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllähän noita muutoksia tapahtuu varsinkin teini-iässä :D Ja eihän niistä shokkiväreistä pääsekään, mut on ne niin ihania !

      Poista
  3. melkosia muutoksia tapahtunu kyllä :) tuo kuva jossa sulla on punanen tukka, punaset huulet ja violetti toppi on kyllä aivan yli ihana!!!

    VastaaPoista
  4. Viimenen kuva punasista ja noi shokkivärietutukat, ihanimmat! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nuo vois olla kyllä munkin lempparihiuksia :) Onhan tuota tullu oltua monenmoista!

      Poista
  5. ooo punaset ja oranssit ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Iteki tykkäsin hirveesti, mut loppujen lopuksi blondi on se mun väri :)

      Poista
  6. muistan niiiin hyvin noi punaset!!!!!:3

    VastaaPoista
  7. voi sun emoajat, ihania kuvia ! :D

    VastaaPoista
  8. Hennon vaaleanpunainen tukka takaisin, tai räikeenpunanen! ne sopi sulle parhaiten!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hattaranvaaleanpunainen vois ollakin edessä, mut oikeaa punaista tuskin tulee ihan heti :D Sitä oli niin rasittava värjäillä ja kaikki tyynynpäälliset ihan punasina kun väri tarttuu. Ja kesällä aurinkokin haalistaa niin vaaleana pidän luultavasti vielä aika pitkään, tuo vaaleanpunainenhan on helppo tähän laittaa kun se lähtee pois ajan kanssa eikä sotke tai oo muutenkaan vaikea.

      Poista