Sivut

10.6.2013

Ostoksia touko- ja kesäkuulta

On tässä taas tullut muutamia juttuja hankittua, suurin osa kyllä turhaa mutta pitäähän sitä välillä päästä shoppaileen. Pääasia on, että secondhand-shoppaus on halpaa ja suurin osa näistäkin on kirppareilta. :-D Pitäis muuten taas päästä käymään, mulla on nimittäin uusi keräilykohde ja kirppareilla tekee parhaat löydöt siihen liittyen.

 Pakolliset kosmetiikkaostokset.

Mun oli pakko saada vihdoin viimein uusi Dream matte mousse-meikkivoide. Ostin tollasen varmaan viimeksi kesällä 2010, oon sen jälkeen kokeillut muutamia muita mutta kyllä tämä on se lemppari. Harmi vaan että tätä on niin ihana levittää pehmeän koostumuksensa ansiosta niin kuluu varmaan aika nopsaa loppuun taas, pitää vaan joka päivä läträtä tätä naamaan kun se on vaan niin ihanaa. Ennen tätä ostosta kuljin ilman meikkivoiteita suurimman osan viikoista ja kuukausista talven ja kevään, mutta nytten on meikkivoide ollut naamassa varmaan lähes joka päivä. :D Mulla kuluu meikkivoiteet yleensä ihan sairaan hitaasti loppuun, mulla on vieläkin edellistä meikkivoidetta vähän jäljellä ja ostin sen yli vuosi sitten... Tämän kanssa ei varmaan tuu samaa ongelmaa.

Ostin myös Tresemmen Naturals-sarjan shampoon ja hoitoaineen, kokeilin niitä kotona kun oon ollu siellä välillä viikonloppuja yötä ja ihastuin tietysti. Mulla oli joskus Tresemmen kuiville hiuksille tarkoitetut hoitaine ja shampoo, mutta nämä on ehkä hieman parempia. Muistaakseni se kuiville hiuksille-hoitoaine latisti hiuksia aika paljon. Ajattelin muuten ennen että on nämä Tresemmet kalliita mut eipäs sittenkään. Pullot on tosi isoja ja tuotetta riittää piiitkäksi aikaa, ja litrahintoja tsekkaamalla kyllä huomasi että nämä on itseasiassa halvimmasta päästä. Ylivieskan Kärkkäisellä Sunsilkit ja muut tämmöiset normijutut oli kympin luokkaa litrahinnalta, nämä kahdeksan euroa. Ei kannata aina luottaa niihin kappalehintoihin, se Sunsilk oli jotain alle 4 euroa kappaleelta ja tämmöinen iso Tresemmen pullo 7,50 euroa. :-D Joten kannattaa niiden ruokaostosten kilohintojen lisäksi katella myös shampoiden litrahintoja! Oon ehkä pöhkö kun ennen en ole tätä tajunnut mutta toivottavasti siellä on joku toinenkin joka sai tästä ehkä ihan hyvänkin vinkin.

 Ja vielä siitä meikkivoiteesta, kattokaa nyt miten söpö se on kun sen avaa ! ♥

 Seppälän kynsikoristeet 1,95€/kpl. En vielä oo päässyt testaamaan mutta eiköhän tässä aika pian tuu lakkailtua vähän kynsiä. Nämäkin pääsee sitten testiin.

 No tässäpä se mun uusi keräilykohde: Disneyleffat! Meillä on noita kotona aika paljon ja tädillä on mun ja pikkuveljen jotain vanhoja kans, alan metsästään kirppareilta lisää ja heti ensimmäisellä metsästysreissulla löytyi tämmönen kuuden kappaleen läjä, nams. Kaikki 50snt-1€ että ei mitään ihan jäätäviä hintoja. Poikaystävän (hehee laitettiin muuten vihdoin Harrin kanssa meidän suhde facebookiin, ollaanko me nyt sitte virallisesti yhessä??:D) kaverilla on joku johto jolla saa näistä vhs-kaseteista tehtyä jonkun DVD-version niin voi sitte tietokoneella kattoo. Jeah ! Ja Harri on ainaki tähän asti ollu mun kans samaa mieltä että pitäs kattoo Disneyleffoja ja ne pitäs saada vaan koneelle. >:D Tästä se lähtee. Ja onhan noi nättejä jossain hyllyssä.

Nemi 2-sarjakuvakirja! Mulla on ykkösosa ja nää on mun lemppareita Karvisen lisäksi. 5€ maksoi, vähän hintava siihen verrattuna miten halpaa tavaraa yleensä kirppareilta kannan mut toisaalta tää on ihan uudenveroinen, loistavassa kunnossa ja uudesta kirjasta sais pulittaa muistaakseni yli kakskymppiä. Että aika pienellä rahalla tänkin loppujen lopuksi sain.

 Rättejä sen verran että kaks Hennesin toppia 20snt kipaleelta. Aika naurettava hinta taas!

Tässä onkin sitten mun uusi vauva:
Canon EF 50mm f/1.8 objektiivi Kärkkäiseltä 95€. Voi että oon niin tyytyväinen tähän, ei ois uskonu että voi näin halvalla saada näinkin hyvän Canonin linssin. Canonilla kun yleensä on aika hintavaa tuo tavara. Yritin kaivella joskus Sigman vastaavaa mutten enää muista yhtään paljonko se ois sitten maksanut vai löysinkö ylipäätään ollenkaan. Mulle voi kertoa jos siellä joku tietäväinen on ! Päätin nyt sitten ostaa tämän kun valovoimaista objektiivia olen kaipaillut tässä jo aika kauan ja nyt löytyi hyvä ja halpa sellainen. Ostopäätös syntyi netistä lukemieni arvosteluiden perusteella (hyviä) sekä omasta kokemuksesta kun pääsin kokeileen kaverilta tätä samaa linssiä. Mietin myös f/1.4-versiota mut ne maksoikin sitten yli 300 euroa ja ajattelin että eiköhän tämä riitä. Ja kyllä riittää mulle ainakin näin aloittelijaksi, joskus kun oon töissä niin varmaan ostelen ihan kunnon vehkeitä. Silti tämäkin objektiivi tosi hyvä hintaansa nähden, suosittelen ja varsinkin just aloittelijoille. :---) On muuten mun eka kiinteä ja tosi kevyt tuossa mun 600D-rungossa! Ihana kuvata kun ei paina kamera paljon mitään.

4 kommenttia:

  1. Mä oon ite kans miettiny jos rupeais kerään disney leffoja blu-rayna :) kilo ja litra hintaa kannattaa kattoa kaikessa mahdollisessa :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Blu-rayt ois kyllä parhaita, harmi vaa et niillä sitä hintaa on :(( mut kyllähän noi vhs:tki kelpaa! Ja nii on tullu huomattua et kantsii noita hintoja kattella vähä muuallaki ku ruoka-asioissa... :D

      Poista
  2. Suosittelen laittaqn ykan nettikirpulle kyselyä nuista vhs leffoista, ihmiset antaa niitä ilmaiseksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti vinkistä, vois kyllä joskus laittaa :) Jotku taitaa haluta niistä oikeestiki eroon..

      Poista