Sivut

11.1.2012

Kämppäää

Nytten sitten kuvia tästä mun iki-ihanasta kämpästä.

 ETEINEN


Eteisessä mulla on siis vaan peilejä, vaatekaappi, kenkätelineitä ja juliste.

VESSA

KEITTIÖ







Ostin vähä mehuja ku oli Halppiksessa tarjouksessa. ;D Ja keittiönpöytä ja tuolit hankittu Kirpparilta 35 €. Mikroaaltouuni ostettu uutena, Vedenkeitin mulla on ollu jo kauan ja kahvinkeitin on äitin vanha. Mulla on myös leipägrilli jonka oon kans saanu joskus joululahjaks :) Se on vaan nyt kaapissa. Pienempänä tuli tehtyä paljo lehmäleipiä! (Kahden paahtoleivän väliin juustoa ja kinkkua ja sitten vaan grilliin, kaveri keksi ton nimen enkä muista mistä se on tullut, mut joka tapauksessa se opetti noi mulle! :D)

OLKKARI



 Olkkarin tavaroista TV on mummun vanha, Sohva Realisoinnista eli käytettynä saatiin, TV-hyllykkö kans mummun ja papan vanha, ja sitten tää viimeisin lipasto on mun pikkusiskon vanha. Noi pallit jotka näkyy ton lipaston vieressä äiskä osti jostain alennuksesta :-D Ja matto on ikivanha ja ollu mulla joskus kun olin ala-asteella.


MAKKARI





Makkarissa oli valmiina aivan ihanat tapetit! Ja sopii niin hyvin noihin mun kalusteisiin mitä mulla oli jo kotona. Noi kaks sänkyä jotka on yhteen laitettu on mummun ja papan vanhat. Tietsikkapöytä kirppikseltä, hirvee kukkamatto on pikkusiskon vanhan mut äiti halus välttämättä laittaa sen tänne, ja sit noi viimesessä kuvassa näkyvä lipasto oli mulla jo kotona, ja toi hyllykkö on kans ollu kotona eikä äiti enää tarttenu sitä. Verhot ostettiin joskus Jyskistä. Ja toi aivan ihana lamppi on Kärkkäiseltä ostettu ihan uutena. Tietsikkatuoli on kans mun omistuksessa ollu ala-asteelta asti kun äiti ei enää tarvinu sitä. :-D Ja noi ovet jotka tuossa viimesessä kuvassa näkyy, oikeenpuolimmainen vie vaatehuoneeseen ja vasemmanpuoleinen jota näkyy vaan vähän, vie kylppäriin.

VAATEHUONE

Tässä nyt sitä vaatehuonetta. Vaatteet on erittäin sekaisin, en vaan oo jaksanu järkätä niitä tuonne sievemmin, koska kuitenkaan ne ei järjestyksessä pysy. Mekot ja takit on sentään nätisti henkareilla vaikkei tässä siltä näytäkään :-D


Kylppäri josta pääsee siis mun makkarista. Kelpaa kyllä kun on kaks vessaa! Tuolla näkyy vähäsen saunan oveekin, sen saunan tosiaan unohin kuvata -.- Mut luulen etten tuu käyttään sitä kovinkaan paljon koska tää kämppä on niiiiiin kuuma. Nytkin on sopiva vaikka mulla on vaan yötoppi ja legginsit sekä jalkojen lämmikkeenä tossut. Yleensä en ilman pitkähihaista ja farkkuja pärjää! Mut tosiaan, tänne jouduttiin hommaamaan mulle oma pesukone koska täällä ei oo ollenkaan pesutupaa! Joten pakkohan se oli hankkia. Tuolla on kyllä semmonen matonkuivumis-huone jossa on myös mankeli, mut pesukonetta ei oo missään. Oon kyllä ilonen siitä ettei tarvi huolehtia mistään pesuvuoroista koska mun muistilla unohtasin vaatteet varmasti sinne pesuhuoneeseen. Unohan täälläkin jos en hoksaa et pesukone sammuu :----D Mulla on vaan niin äärettömän huono muisti ja siitä on niin paljon ongelmia !!



Mulla on myös oikein hieno ja tilava lasitettu parveke johon pääsee makuuhuoneesta. Parvekkeen oven näätte makkarikuvista viimeisestä :)

Huomaatte varmaan ettei tää mun kämppä ihan pieni oo. Tän oikee vuokrahintahan olis suunnilleen 550 €/kk joten oon tosi onnekas että äiti peri tän kämpän mummulta ja papalta ja mun ei ekassa kämpässä tarvi huolehtia vuokrista eikä pesuvuoroista ja muutenkin on paljon tilaa. Koska asun Ylivieskassa lähellä lukiota, mulla ei olis mahollisuutta saada muuta kämppää täältä ollenkaan. Joten oon tavattoman kiitollinen että pääsin nyt tähän! Luultavasti mun pikkuveli Oskukin on tässä joskus. Sitten kun täältä muutan pois niin varmaan joudun johonkin pimeeseen loukkoon :----D  No eeeei, luultavasti saan olla täällä monta vuotta koska jos osku menee Kalajoelle amikseen niin se joutuu muuttaan sinne, niin saan sitten asua tässä ihan huoletta. Mut sitkun oskun amis on käyty vuonna 2015 niin äiti varmaan häätää mut pois tästä kun oon jo sillon 21, käyn luultavasti töissä, tienaan hyvin ja mulla on varaa omaan kämppään ja jos Jannen kanssa ollaan vielä sillon yhessä niin varmasti olis jo aikaki muuttaa yhteen. Tää on niin kiva kämppä ja niin hyvällä paikalla et oisin tyhmä jos muuttaisin tästä pois! Varmaan sitten lukion jälkeen kun hankin kunnon töitä niin äiti rupee ottaan tästä vuokraa :----D Että on ne vaikeuden mullakin eessä vaikka pääsenkin tosi helpolla ainakin näin aluksi!

Ja on mulla semmonenkin käyny mielessä että jotkut voi olla kateellisia tai katkeria tästä ja ajattelee että oon joku kultalusikassa syntyny penikka kun "vanhemmat ostaa kalliita kämppiä ja pistää lapset niihin asumaan." Moni voi varmaan aatella noin kun ei tiedä totuutta. Mummu ja pappahan tätä alunperin vuokras ihmisille eikä todellakaan ollu tarkotus että ne kuolis noin "nuorina." (mummu 69 ja pappa 71) ja olis niiden luullu elävän vielä 10 vuotta kummankin jos sairauksia ei olis tullu. Sillon olisin jo 27 ja sen ikäsenä varmaan asuisin jo omakotitalossa. Ainaki toivon niin. Joten oli aika huimaa sattumaa että mummun ja papan kuolemasta saatiin jotain hyvääkin, mulle oma kämppä ja entiseen kotiin lisää tilaa, koska siellä oli oikeesti hirveen ahasta vielä sillon ku mä asuin siellä! Vaikka olisin silti niin onnellinen jos saisin mummun ja papan takasi, niitä on niin hirvee ikävä ja ajattelen niitä joka päivä :( Tietenkin parempi näin, koska mun mielestä mitään tapahtumia ei kannata muuttaa vaikka voiskin, asioiden varmaan vaan kuuluu mennä niinku ne menee. Eikä musta tuntuis pahaltakaan muuttaa takasi kotiin, sielä oli kuitenki hyvä asua enkä riidelly usein kenenkään kans, toisinku teiniaikoina :D Yläasteella oli äiskän kans koko ajan riitoja kotiintuloajoista ym. Mut onhan se silti kiva asua omassa kämpässä ja opetella tekemään asioita ite. Tuntuu silti vähä pahalta niiden puolesta jotka oikeesti haluais päästä pois kotoo ja on ongelmia vanhempien ja sisarusten kans :( Mulla ei oo mitään ongelmia ollu ja pääsin silti näin helposti pois. Mut oon silti tosi ilonen ja kiitollinen tästä kämpästä! Tänne mahtuu hyvin lemmikkikin joskus jos mulla vaan olis varaa. Sen näkee sitten ajan kanssa kunnolla paljonko sitä rahaa tähän uppoaa.

15 kommenttia:

  1. Hitto että toi on ihana :3 Millon saa tulla kaffelle/teellle ?

    VastaaPoista
  2. Tosi kiva kämppä! :)Ja ihanan tilava.

    VastaaPoista
  3. Tosi kiva kämppä:) Ja isokin tollai yksin asua, mulla olis tuola ihan avaraa, kun mulla on niin vähän tavaraa, että ne täyttää just ja just nyt tän yksiön=D
    Voii, ja sulla on sauna ♥ Sittenkun muutan tästä johonkin, niin siinä asunnossa on _pakko_ olla sauna! Mä niin rakastan saunaa ja ärsyttää kun täs on saunavuorot vaa keskiviikkoisin ja pe/la vaihtelee viikottain. Eli pääsen vaan kerran viikossa saunaan, vaikka voisin käydä sielä jokapäivä:D

    VastaaPoista
  4. oho, onpas iso ja tilava kämppä (: eikö tuolla puhekin kaiu, kun vaikuttaa nui avaralta? :)

    ihanat verhot makkarissa!!!

    VastaaPoista
  5. ihan mahtava kämppä !
    vähä mäki haluisin tollasen just tyylii ensi-kämpäks :D

    VastaaPoista
  6. IHANA KÄMPPÄ ! Niin tilava ja makkari ja parveke on kyllä mun lemppareita. :p

    VastaaPoista
  7. Julia: Kiitos!:) no ihan millon vaan saa tulla, mut ylihuomenna piän tuparit nii ainaki sillon kannattaa ;D

    Janita: Kiitti! ja se on kyllä totta :D

    Nita: Kiitos! Ei täällä kyllä hirveen avaraa oo, tai siis musta just sopivasti on kamaa täällä :) Ei oo kivaa jos on täyteen buukattu kämppä. Ja mä voisin kernaasti lahjottaa ton mun saunan! Kotona mäki raksastin saunomista ja olin ilonen ku täälläkin on sauna, mut loppujen lopuks en oo vielä kertaakaan käyttäny sitä koska täällä on yksinkertasesti vaan NIIN KUUMA :S Vaikka patterit on kiinni ja ikkunat auki nii ei paljon auta.

    Anonyymi: Kiitti :)) Ei täällä kaiu yhtään, onneks :D että hyvin on tavaraa :) ja mustaki noi mun makkarin verhot oli kyllä niin parhaat!

    Saara: Varmasti jokainen toivois :D Oon kyllä onnekas ku sain tän!

    Jonna: Kiitti! :) Mäki tykkään kyllä ihan hirmusti tästä mun makuuhuoneesta, ihanan värinen ja sillee :)

    VastaaPoista
  8. oi vitsit, aivan ihana kämppä, kyl tommoses kelpaa asua :---)! Ihana olkkari♥

    VastaaPoista
  9. Tosi kiva toi kämppä ja oot tosi onnekas ku saat noin ison kämpän ihan vaan ittelles :D Tykkäsin varsinki tosta sun makuuhuoneesta. Ite meinaan käydä ostamassa just samanlaisen lampun, mut mustan (:

    VastaaPoista
  10. Katoin noita kuvia ja aattelinki että aika ison näkönen, että ei ihan opiskelin rahalla tollasessa asus, jos ei vanhemmat tukis :D

    No hyvä, että on nyt kämppä, oispa meilläki noin tilavaa :D

    VastaaPoista
  11. wow ihan megaiso, paljon on neliöitä ? 550 euroo ei kyllä oo ton kokosesta ees paljon, vaikka tietysti tosi hyvä jos siinä asut ilmaseks (?) !! koska mun kaveri asuu kai 20 neliön yksiössä ja se maksaa siitä about 600.... että sun todellakin kelpaa ! nauti !

    VastaaPoista
  12. iita: Kiitti! kyllähän täällä joo kelpaa :))

    Emppu: Kiitos! Ja kannattaa ostaa toi lamppu, oon ite ollu ainaki tyytyväinen :)

    Meeri: Joo en todellakaan vois asua tässä ellei tää olis äitin omistama :D

    meri: En yhtää muista paljo neliöitä, pitä kysyy äitiltä :o Ja asun tässä joo ilmaseks, paitsi haluaisin ainaki yrittää maksaa sähköjä ja vesiä sit kun vähäsen tuet nousee ja jos saan sossulta rahaa nii pystyisin ehkä maksaan. Ja ruuat ostan ite vaikka äiskä aina välillä haluaaki mun kans kauppaan ja ostaa mulle ruokaa :D Ja ota huomioo et siellä pääkaupunkiseudulla on ihan perkeleen paljo kalliimpaa asua :DD Ainaki siltä näyttää! Täällä yksiöstä saa pulittaa vähimmillään alle 200 € ja on kyllä hirveetä jos siellä joutuu maksaan 600 samankokosesta kämpästä... Ö_Ö Et täällä tää 550 euroo/kk on aika paljo :D Oon kuullu et siellä kerrostalo-omistusasunnot maksaa yhtäpaljo mitä täällä isot omakotitalot. Ja nautin!

    VastaaPoista
  13. vaauu vähä kiva kämppä !!

    -sari

    VastaaPoista
  14. Moikka :) Sulla on tositosi hieno ja ihana kämppä!!

    Mistä muuten latasit sen salkkareitten ekan tuotantokauden vai ostitkö sää sen? :)

    VastaaPoista
  15. Sari: Kiiiitti!:)

    Anonyymi: Kiitos!:) On tää kyllä kiva kieltämättä. Ja piratebay-sivuilta löysin ne salkkarit! Ja utorrentilla lataan aina :D ois kyllä kiva ostaaki ne kaikki sitte joskus hyllyä koristamaan :)

    VastaaPoista