Sivut

16.6.2011

Haastetta taas peliin

day 1. Kerro äidistäsi:
day 2.  Kerro itsestäsi:
day 3. Kerro kumppanistasi:
day 4. Kerro lemmikistäsi:
day 5. Mitä on rakkaus?:
day 6. Mitä on epäoikeudenmukaisuus?:
day 7. Mitä on yksinäisyys?:
day 8. Miltä sinusta tuntuu tänään? :
day 9. Mitä on tasa-arvo?:
day 10.  Elämän suuret ja pienet virheet:

 Mitä tästä vois sanoa? Epäoikeudenmukaisuus on aika vaikee aihe, ja laaja. Voi olla paljo epäoikeudenmukaisia juttuja, vaikka se että palkka tulee rutkasti myöhässä ja se oon aina minä joka joutuu tiskaamaan tai kouluhommia on liikaa eikä ehdi järjestää omaa vapaa-aikaa tai kaverit kohtelee huonosti tai ihan mitä vaan. Jos vaikka joku läheinen tai tuttu kuolee ennenaikasesti, miettii varmasti että onko tää oikeunmukaista ollenkaan.
Mun mielestä on ainaki tosi epäreilua, että kaikki kissat jotka mun mummulla on ollu on aina joutunu auton alle. AINA. Tai no yks poikkeus on se kun yks niistä jouduttiin lopettamaan. Mutta silti, mikään niistä kissoista ei oo ehtiny täyttää kolmea vuotta. Ja ne oli mulle tosi rakkaita kaikki. Ja se on epäreilua ettei ne saanu elää.
Muistan myös miten epäreilu mun nelosluokan opettaja oli, se saatto ottaa aina yhen oppilaan silmätikuks ja nolata sen koko luokan edessä haukkumalla ja sanomalla että "sinä se et sitte tajua mistään mitään, oot ihan avuton lapsi" yms. oikeesti semmosta mistä tulee paha mieli. Ja huutamalla ja se oli aina vihanen. Se on tehny semmosia juttuja joista sille vois antaa potkut. Se opettaja oli niin epäreilu, eikä se ikinä niitä parhaimpia oppilaita alkanu nöyryyttään. Muistan iteki ku olin huono matikassa ja luokkatoverin kanssa ei meinattu tajuta yhtä asiaa. Voi että se alko haukkuun meitä ja kaikki muut oppilaat vaan joutuu aina kattoon avuttomana vierestä. Sain siltä opettajalta myös haukkuja sillon kun opeteltiin neulomaan enkä meinannu osata sitä alussa. Nykyään se on jo helppoo.. Mut kaikki pelkäs sitä opettajaa, sille ei todellakaan alettu vittuilemaan tai oltu tottelemattomia. Nuo asiat tulee ainaki mun elämässä esille ja ne oli epäoikeudenmukaisia juttuja. -.-''

4 kommenttia:

  1. Olipas söpö vastaus! Sun pitäis ruveta kirjoittamaan tietosanakirjaa :)

    VastaaPoista
  2. haha söpöä joo! :D niinku joku pikkutyttö..... Ja voi olla että tämä on vähä turhan pitkä vastaus tietosanakirjaan. :DD

    VastaaPoista
  3. aika hyvä vastaus.

    Ja mun mielestä on todella epäoikeuden mukasta kun kohdellaan sisaruksia eri arvoisesti. (vanhemmat kohtelee)

    VastaaPoista
  4. Anonyymi: toiki on muuten totta! ja monesti sitä kuopusta lellitää....

    VastaaPoista