Sivut

6.5.2011

Kysely

Päätin tehä tämmöisen kyselyn kun löytyi erään ihmisen blogista ja tää oli tämmönen kiva. :) Lukekoot ne jotka jaksaa koska tiiän että nää on välillä aika tylsiä. :D



Seurasitko vaaleja? Kiinnostaako sua politiikka? -En seurannu, eikä kyllä hirveesti kiinnostakaan. Ens vuonna vois ehkä panostaa siihenkin koska kyllä oon alkanu miettii et ois kiva tietää mitä täällä Suomessa tapahtuu..

Seuraatko MM-lätkää? -Kyllä ! Oon kyllä onneton kaikenmailman jääkiekkotermien kanssa ja pelaajien nimiä en tiiä kunnolla tai mitään muutakaan jääkiekosta mut toivon että opin tässä koko ajan koska mua kiinnostaa oikeesti. :D Eli en oo siis hirveesti seurannu, viime vuonna ja tänä vuonna vielä enemmän. Kyllä nää pelit on vaan niin jänniä ja sormet saa suunnilleen olla suussa jännityksen takia! Kai mä tuun isään koska seki on ihan lätkäfani tai jotain siihen suuntaan. Isän luo oiski joskus kiva mennä kattoon lätkään ja juoda vaikka kaljaa samalla! :D
 
Aiotko katsoa Euroviisut? -En oikeen tiiä, ne on vähä tylsää katottavaa ja kestääki niin kauan. Voiskai sitä pitää telkkua auki samalla ku puuhailee jotain ellen oo jossaki niiden aikaan.

Millaisia tauluja laittaisit mieluiten seinälle? -Tykkään valokuvista, sekä mustavalkoisista että värikkäistä. Kaiken maailman maisemajulisteet ja valokuvajulisteet on ihania, omistan niitä iteki jonku verran. Kyllä taitaa suurin osa olla jostain Demistä yms. eikä ne oo niin hyvä laatuisia... Oon varma että omaan kämppään ku pääsen niin laitan hienoimmat kuvat kehyksiin, koska kyllä taulut on kodikkaampia ku julisteet.
 
Mikä oli pienenä sun haaveammatti? -Pienenä halusin eläinlääkäriksi, yläasteella mietin valokuvaajan ammattia ja mietin yhä, mut lisäks mua kiinnostais poliisin, ala-asteen opettajan ja psykiatrin ammatit. Toi psykiatri vaan luultavasti ei toteudu koska pitäs käydä lääkis ja se taas ei kiinnosta tippaakaan.... Oon kiinnostunu nimen omaan näistä ihmisen päänsisäisistä asioista ja psykologia, kun taas nää fyysiset jutut ei oikeen inspaa. Ja just kemia ainaki kuuluu noihin opintoihin ja siinä oon täys amatööri ja vihaan koko ainetta muutenkin.... Mutta luulen että toi poliisi ois mahtava. Sille alalle varmasti naisia pääsis !
 
Mihin maahan haluaisit matkustaa tällä hetkellä eniten? -Luulen että Pariisiin ehdottomasti. Munhan piti päästä sinne jo kahdesti porukoiden kans mut huono tuuri seuras aina.... Viime kesänä heinäkuussa, päästiin Helsinkiin asti kunnes lentokentältä soitettiin ja ilmotettiin että ranskalaiset lentopäälliköt oli menny lakkoo ja lennot on peruttu. Eikai siinä, spontaanisti jäätii Helsinkiin viikoksi ja käytiin laivalla. :D Toisen kerran piti käydä syyslomalla mut seki peruuntu perhesyistä.
 
Missä paikkakunnalla haluaisit asua jos saisit nyt päättää ja muuttaa? -En muuttais mihinkään. Ylivieska on kiva paikka vaikka tyypit on välillä vähä kusipäisiä. Koulu on kuitenki täällä ja tää on sopivan pieni muttei liian räkänen paikka. Alavieska ois toinen jossa voisin asua myös joskus, koska tykkään maaseudusta ja pienistä kaupungeista. Ja Alavieska on vaan kiva paikka. Isoja kaupunkeja rakastan myös, mutta niihin en varmaan vois ikinä muuttaa. En ymmärrä sitäkään kun jotku hesalaiset nuoret ei oo oikeesti ikinä päässy kunnolla hiihtään tai nähny lehmiä, ollu maatilalla tai mitään. Linkuilla ja metroilla pääsee paikasta toiseen, ei puhettakaan että kouluun mentäs pyörällä. Joskus kaks vuotta sitten kävin moikkaamassa kavereita siellä ja nää oli ihan äimänä ku pyöräilin 2,5 km joka päivä kouluun + se kotimatka. Herranjestas 2 kilometriä, se ei oo matka eikä mikään ku jotku mun tutut pyöräilee sen 5 kilsaa. :D Mut oon mäki sitä kaupunkielämää maistanu 8-9 vuotiaana ku muutettiin äitin opiskeluiden perässä Jyväskylään. Koulu oli melkeimpä vieressä, 200 m päässä ja siitä voi kyllä päätellä miten näiden kaupunkien nuorien mielestä 2 kilsan koulumatka on pitkä. Olis kivaa asua myös maalla itekin joskus, en mä mitään karjaa alkais kasvattaan mutta hankkisin niitä pienempiä kotieläimiä niinku koiria ja kissoja. Maalla ne saa olla ilosena vapaana pihapiirissä. :) Kelpais mulle. Ja tulipa romaani...

Kuinka pitkä oot? -165,5 ku viimeks mitattii. Ja oon ollu ton pitunen jo kauan. En kyllä halua kasvaakaa enää koska lyhyys on mun mielestä kivempaa ku pituus. Mutta mä oon tämmönen keskipitunen.
 
Mikä oli yläasteella sun vahvin kouluaine? Entä heikoin? -No lukuaineet ei siellä kiinnostanu mut äikkä on jostaki syystä ollu aina vahva vaikken ollu pätkääkään kiinnostunu. Ysejä ja kymppikin tais tulla kokeista koska ne asiat vaan oli niin yksinkertasia, ei niihin tarvinu lukee. :D Mut ysillä ne asiat vaikeutu nii taisin saada kutosenki jostain kokeesta. Kuvis oli myös vahva, ja näppäilytaito.
 
Mikä on sun suosikki jäätelömaku?  -Varmaankin minttu. :)
Mikä on kesässä parasta? -Ehdottomasti ykkösenä se lämpö, koska vihaan kylmää. Ja mulla on aina kylmä vaikka pukeudun kuin lämpimästi, talvella siis, olin sitte ulkona tai sisällä. Joten lämpö on ihanaa vaihtelua. Ja tietenki se kesän rentous.

Koska oot ekan kerran värjäillyt hiuksia? -Seiskan loppupuolella vaalensin kun oli oma väri alkanu jostain syystä tummumana. Olin aina blondi mut niistä alko tulemaan semmoset maantien väriset enemmänkin, joten blondia väriä kehiin. -.-
 
Mikä on sun lempileffa? -Luulen että Titanic kuuluu niihin parhaisiin. Katoin vähän yli tunnin ajan King Kongia, sitä gorilla leffaa ja vaikutti kerrassaan ihanalta. Näyttelijät erittäin hyvin valittu. Olin vaan ladannu sen leffan, kuvanlaatu ja äänenlaatu oli tosi hyviä, mut sit tekstit pätkäs aina samassa kohdassa vaikka etin uusia tekstejä joka paikassa. Tai ei pätkässy, yhtäkkiä alko vaan tulla ihan ihme tekstiä.... Sehän tässä on ongelmana koska mulla ei tunnu ikinä enää toimivan tekstit kunnolla. Ne on aina joko edellä tai jälessä ja niitä saa säätää koko leffan ajan ja se on vitun ärsyttävää.

Onko kesä sun lemppari vuodenaika? -Kyllä se on, mutta kevät on yhtä ihana.
 
Lempivaatteesi? -En osaa sanoa mitään koska tykkään mun kaikista vaatteista. Voi kyllä olla että ne on mun mustavalkoset leopardifarkut jotka ostin yks ja puoli vuotta sitten. 8)
 
Millanen olis sun unelmalomamatka? -Kaks unelmaa oikeestaan, kaupunkiloma jolla saa shoppailla ja nähtävyyksiä katella ja kaikkee semmosta mitä lomalla tehdään. Sit oli semmonen ihana rantaloma, olis ihana hotelli ja päivät pitkät vois vaan lojua rannalla ja kuvata merta. Ihanaa vai ihanaa?

Ootko käyny ulkomailla? Missä? -Ruotsi, Viro, Tanska, Saksa x2, Iso-Britannia, Kreeta x2, Kypros, Teneriffa, Madeira, Italia ainakin. En oo varma oonko käyny Norjassa mut ehkä. :D
 
Raha vai rakkaus? -Kyllä se on se rakkaus ehdottomasti.
 
Lempiruoka? -Hernekeitto, spagettipaska (mun ja Jannen simple pravuuri, sisältäen spagettia ja pihvejä/jauhelihaa), makaronilaatikko, jauhelihamuusi (varsinki mummun tekemä), Potut ja jauhelihakastike italiansalaatin kanssa, riisi kanakastikkeessa, lasagne ja en nyt keksi enempää. Mut tommoset perusruuat joissa on hemmetisti hiilihydraatteja mutta minkäs sille voi. :D

2 kommenttia:

  1. Nää kysymykset oli tosiaan niitä joita mun lukijat oli laittanu mulle siin arvonnan yhteydes..

    VastaaPoista
  2. ai nää oli niitä voi perse!! noi oli niin tavallisia kysymyksiä et luulin että olit napannu joltain tämmösen kyselyn. toivottavasti ei nyt sitte haittaa :S

    VastaaPoista