Sivut

29.5.2011

Haaste

day 1. Kerro äidistäsi:
day 2.  Kerro itsestäsi:
day 3. Kerro kumppanistasi:
day 4. Kerro lemmikistäsi:
day 5. Mitä on rakkaus?:
day 6. Mitä on epäoikeudenmukaisuus?:
day 7. Mitä on yksinäisyys?:
day 8. Miltä sinusta tuntuu tänään? :
day 9. Mitä on tasa-arvo?:
day 10.  Elämän suuret ja pienet virheet:

Ajattelin alottaa tänään tän haasteen nyt sitten. Perjantaina tuli vähän postailtua mutta nyt jatkuu. :D Luultavasti tänään postaukset jää tähän yhteen postaukseen. Mutta asiaan.

Mulla ja mun äidillä on nykyään hyvä suhde keskenämme. Johtunee varmaankin siitä etten oo enää semmonen häsläriteini niinku kaks vuotta sitten. Mut kyllä äitikin on panostanu, nykyään meen ja tuun aikalailla miten haluan. Sillon joskus mun piti olla jo yhdeltätoista kotona jos olin jossain ja se oli oikeesti liian aikasten kun kaikki muut kaverit jäi vielä pitkäks aikaa pitään hauskaa. Tuo oli siis mun perjantain ja lauantain kotiintuloaika, arkena piti olla viimestää ysiltä kotona, mieluummin jo aikaisemmin. Koko homma muuttu kertarysäyksellä ku seurustelu Jannen kans alko ja e-pillerien käyttö alko. Äitiä ei enää pelottanu niin paljo ja sain mennä Jannellekin sen jälkeen yöksi. :-D Koko viime kesän saatoin siis huidella missä vaan, äiti varmaan luuli että oltiin aina Jannella yöt mut saatettiin olla jossain ihan muualla pikkutunneille asti. Elämä on siis helpottunu paljo kun äiti ei enää hengitä niskassa.
Lisäks oon alkanu tekemään innokkaammin kotitöitä ku ennen, en enää valita ja teen omatoimisestiki asioita. Kyllä sitä jo ymmärtää että äiti on töitten jälkeen väsyny ja sitä voi auttaa jos itellä on aikaa. Mulla on huomenna ja tiistaina vapaapäivät ja lupasin äitille pestä meijän ikkunat ku on niin paljon luppoaikaa... Teen siis kiltimmin asioita ja sen takia äitillä ei mee enää hermot eikä se ala huutaan sen takia että pitää sanoo sama asia miljoona kertaa. :-D
Joskus kaks vuotta sitte tosiaa oli enemmän sitä huutoo, melkein joka päivä jotain. Nykyään ei oikeestaan mitään sanaharkkaa meijän välillä oo, välillä mua vaan ärsyttää kun äitille joutuu selittää asiat perinpohjasesti että se tajuaa... Ja muutenki se on vähä pöhölö välillä. :D Ja nii on isäki, ei voi ainakaa ihmetellä miten oon itekin tämmönen pölvästi.
Mutta siis niin, mulla ja äidillä menee nykyään hyvin, kaks vuotta sitte ei niinkään. Meijän kummanki ansiota kun ollaan alettu ajatteleen asioita enemmän. Äiti on tajunnu sen etten oo enää pikkutyttö ja ite oon muuten vaan kasvanu henkisesti ja tajunnu asioita ja helpottanu äitinki elämää. Mut on sillä vielä nuo Osku ja Olga ja ne on hirviöitä... Oskulla täys puberteetti käynnissä ja Olgallakin jo jotain esiteini-iän oireita alkanu näkyä. Ne on vaan niin pentuja omast näkökulmasta, oonko oikeesti ollu samanlainen joskus?

Luin ton tekstin ite ja hirveesti ihan ihmeellisiä virheitä olin tehny, esim. "Mulla on mun äidille menee nykyään hyvin" että oonko vaan väsyny vai onko mulle tulossa lukihäiriö. En tiedä mutta voi johtua näistä näppäimistäkin, läppärillä ei oo niin hirveen ihanteellista kirjottaa ja painelen helposti vääriä näppäimiä...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti