Sivut

4.6.2012

Kukkuruu

Tietenkään ei sitte tullu otettua eilen yhtään kuvia.... Oli ihan kivaa paitsi ei tuntunu yhtään päättäreiltä ku ei oltu pihalla :---D Sato vettä. Noo vuoden päästä sitte taas!

Mun elämässä ei taas tunnu tapahtuvan mitään mistä kirjottaa. Tein eilen kivan meikin enkä tietenkään muistanu kuvata sitä. Ei nyt oikeen mee putkeen tää... Joten voitte antaa postaustoiveita jos jollakin on jotain mielessä!

En oo muistanu sanoo mut mulla on tänä kesänä jopa kolme kesätyöpaikkaa. Nyt kesäkuun puolessa välissä meen Kalajokilaaksolle kaheksi viikoksi ja teen lehtijuttuja. Sit heinäkuun alussa meen isoseksi varhaisnuorten leirille jonka jälkeen alkaa sitten heinäkuun puolessa välissä kaks viikkoo Ylivieskan liikennepuistossa. Ainakin tulee rahaa :-D Toivottavasti kaikki ei mee ruokaan koska mun rahatilanne on aika perseestä nyt. Oon joutunu jo kuluttaan melkeen kaikki mun säästöt kun ei tuu nytten sitä opintotukeekaan. Onneks säästin rahaa vähä kesälle vaikka huono rahatilanne mulla kyllä on nytten.... Noo äiti kyllä sano et tietenki se auttaa mua varsinki tällä kesäkuulla kun sitä rahaa ei tuu mulle ku seuraavan kerran heinäkuussa. :---D

Niin että postaustoiveita kiituus! Tai sitte mun blogi hiljenee kohta tyystin. :-D Haasteita on pari tekemättä joten teen seuraavaksi ne, mut niissä nyt ei sinänsä ole mitään jännää.

10 kommenttia:

  1. tee joku tyylii tositosi MUSTA goottimeikki:D

    VastaaPoista
  2. Musta on tyhmää puhua jostain srk:n leiristä kesätyöpaikkana :D

    Joo siitä saa rahaa, mut se on reilu 10€ päivältä, ja 3 päivää :D

    Joo ymmärrän kyllä, että se voi olla yksin asuvalle paljon, mut en silti vois kutsuu tommosta kesätyöpaikaks :D
    tavallaan se menis siinä silleen, kun jollekin sanoo, et "oon kahdes paikas töissä + sit yhdellä leirillä"

    Pisti vaan silmään :D

    mut tykkään sun blogista!
    ja videopostaus oiskiva!

    VastaaPoista
  3. Saara: Jooo voisin tehä kyllä :) Heti ku on joku syy meikata kunnolla! :D

    Anonyymi: No okei ei sitä oikeen silleen voi samalla tavalla sanoo kesätyöpaikaksi ku noita muita minne oon päässy, mutta työ mikä työ :'D Ja mä saan jopa 15€/päivä! Ei kyllä paljon oo mut tuleepahan se 45 € ainaki.

    Ja kiitos! Ja tekisin kyllä videopostausta mielellään mutku ahistaa ajatus ku ne on pakko laittaa Youtuben kautta. Voihan ne piilottaa nii et linkit näkee mut jotenki tuntuu et sitte se alkais kuitenki levitä. :-D Tai sit antaisin sen videon olla vaikka viikon ja poistaisin tai jotain. Ehkä mää joskus uskallan!! Jos ei olis pakko tuben kautta niitä videoita postata nii sitte tietenki olisin jo tehny :-D

    VastaaPoista
  4. Anonyymille:
    Ei nuo srk:n leirit pahoja ole.. Ekan vuoden isosena, viikon leirillä, tienasin 88€ :D On se iso summa siitä mitä teet. :) Leikit, laulat ja pidät hauskaa!!!

    Olivia:
    En ymmärrä mihin sun rahat menee? Paljonko oikeen saat tukea, jos sulla ei muka ole yhtään rahaa? :o
    Et maksa muuta kuin ruuan itselles, mikä on pakollista.. Jospa kattelisit niitä kuitteja nii näkisit mihin rahat menee? Kesällä ei toki tuu tukia, mut miten voit olla jo nyt noin peeaa vaikka tätä kuuta on eletty huimat neljä päivää :D

    VastaaPoista
  5. Aija: Sen takia kun käytiin siellä Disneylandissa niin mulla meni kaikki toukokuun rahat sitte :D Joten oon joutunu ostamaan sitten mun säästöillä toukokuussa kaikki muut jutut, syön hirveesti ruokaa joten siihen on menny tosi paljon nytten ja oon myös ostanu kirjoja kesäksi. Ja sitte on menny juomiin + oon maksanu jotain velkoja pois :// Nii ja nuo kirjat ostin sen takii kun kirjastosta niitä ei yksinkertasesti saa kun ne on AINA lainassa.. Muun muassa Nälkäpeli piti ostaa itelle kun haluun nyt lukee ne kaikki ja niitä ei todellakaa kirjastosta saa... :( Ja oon myös joutunu ostaan tukkajuttuja. Mutta ei se mitään, sitte oon peeaa ja saan paastota koska en aatellu äitiltä ruveta kinuamaan rahaa :-D

    VastaaPoista
  6. Niin ja ei mulla kovin runsaat säästöt ees ollu.... :D On mulla toki vielä kolmekymppiä jäljellä niistä säästöistä! Ja jossain kesäkuun puolivälissä äiti sitte varmaan antaa sen 50€ minkä se antaa aina joka kuukausi.. Enköhän mää selviä! Musta tuntuu et mun kantsis ehkä syyä vähemmän.

    VastaaPoista
  7. Unohin tosiaan sen teijän reissun :D Sitte melkeen ymmärrän.. :)

    Mutta mutta.. Kannattais sitä alkaa seuraamaan mihin sitä rahaa tuhlaa :)

    Se tuntuu tyhmältä ja sua varmasti ärsyttää ku ''saarnaan'' tästä asiasta.. Mutta raha ei kasva puissa. Eikä kannata luottaa siihen, että vanhemmat lainaa aina rahaa.. Mä luotin siihen ja tsädäm, ei ne voinutkaan auttaa.. Toki, sulla ei tosiaan oo muuta menoa ku ruoka, mutta entäs sitten, kun tulee vuokra + laskut..? Se ei oo niin yksinkertaista ja haluaisin että ymmärtäisit sen..

    VastaaPoista
  8. jos mulla ois blogi en kyllä selittelis omia rahaasioita siellä, koska mun mielestä semmoset asiat on jokaisen omia, että mitäpä sitä kaikkien tietoon jakelemaan, että paljon esim. tilillä on rahaa... oli sitten paljon taikka miinuksen puolella, niin mitä vittua se kellekkään kuuluu? :DD

    VastaaPoista
  9. voithan sä muutenvaan meikata:D et ei varmaan sen takii vaa et on lähös jonnekki, ihan huviksee ku on tylsää ni meikkaat goottimeikin ja otat kuvii ja tunget blogii:D
    ja varmaa muutenki ois outoo hiirveen mustas meikis lähtee esim kaupungille jos normaali meikki on niiku.. "epämustempi" :D
    et meinaan täl vaa sitä et eihä sun tarvii vaa sen takii meikata et lähet jonnekki, vaa iha huvikseeki?:D (sori epäselvyys huipussaan..)

    VastaaPoista
  10. Aija: Joo siis mulla on itseasiassa menossa nyt semmonen juttu että opettelisin olemaan ostamatta kaikkee... :D Yleensä mulla menee nimittäin ihan vaan kirpparireissuihin ihmeen paljo rahaa. Ja joskus mää tosiaan asun jossain opiskelijaräkälässä josta pitää maksaa sitä vuokraa :/ Ja mullahan nousee taas tuet syksyllä niin aattelin että yritän säästää niistä sitten niin paljon kun mahollista... Nii ja musta kyllä tuntuu että äiti kyllä auttaa mua aina ku mahollista ku se vaa on semmonen :D Paitsi jos alan monesti kuukaudessa pyytään rahaa niin sitte. Ei sen oo oikeestaan tarvinu mua mitenkään ihan älyttömästi auttaa. Esim monia muita vanhemmat joutuu auttaan paljo enemmän kun ne ei saa tukee ja pitäs maksella vuokrat jne :/ Mä vaan käytän monesti koko opintotuen, vaikka kyllähän mä tuossa maaliskuussa rupesin säästäänki joka kuukausi 50 € laitoin semmoseen purkkii :D

    Ja joskus niitä kuittejakin säästin muutaman kuukauden ajan mut se oli jotenki nii rasittavaa et lopetin :D vois toki uuestaan alottaa !

    Anonyymi: No voihan sen noinkin aatella :D Mut en mä nyt mun mielestä NIIIN henkilökohtasesti oo selitelly paljonki mulla nyt onkaan sitä rahaa tilillä, sanon että vähä tai paljo mut en mä nyt ihan kirjaimellista määrää sano. Ja en oo kyllä ainut joka raha-asioita blogissaan pulputtaa... Ei se niin kamalaa oo siitä puhua. :-D

    Saara: Joo siis voiskai sitä niinki tehä mut jotenki se on niiin ärsyttävää olla meikit naamassa jos vaan on koko päivän kotona :D ja ku ne kajaalit on niin vaikee pestä pois jos sitä on paljo... Että mieluummin sit haluun et on joku kunnon syy meikata nii ei ärsytä niin paljo tuhlata niitä meikkejä ja illalla pestä pois :D Ja mulle on ihan normaalia vaikka lähtisinki oikeen mustassa meikissä tuonne kylille! XD

    VastaaPoista