Sivut

15.8.2011

Kalenteri

Kävin kylillä ostaan itelleni uuden kalenterin lukion tokaks vuodeks. Oli kallis, makso 12,95€! Mut mulla oli tuommonen Sooda-kalenteri viime vuonnaki ja tykkäsin niin kovasti, et ostin taas. :) Ja muutenki mulla on kalenteri mukana aina minne sitte meenki ja laitan kaiken sinne muistiin niin että eipä tuo hinta haittaa, kun tuo on mulla kovassa käytössä ens vuoden toukokuuhun asti.



Mulla on niin ikäkriisi, täytän viikon päästä 17 ja vuoden päästä pääsen jo baariin sisään... Ei tarvi enää pyytää kavereita hakemaan juomista, vaan se oonki minä josta tulee hakija. Vaikka en usko että alan vaan kaikille hakemaan, omille ala-ikäsille kavereille vaan jos ne pyytää. :) Alkoholijuomia, mutta tupakkia en varmasti hae ku en itekään polta.  Mut on se hullua kuitenki, auto ja kaikki enkä oo enää mikään teini vaan kovasti aikuistumassa.

Mut en pidä mun 18 -vuotiaita tuttujakaan aikuisina, ei ne oo millään muotoa samalla tasolla mitä vaikka 30 -vuotiaat. :-D Niin että luultavasti en tuu olemaan aikuinen vielä moneen vuoteen. Jännä kun sillon 10-vuotiaana kaikki yläastelaiset näytti niin isoilta ja aikusilta.. Nykyään ku kattoo seiskaluokkalaisia niin voi että ne on pieniä ! Ja ite näytän niin isolta ja aikuselta kaikkien niiden pienten silmissä vaikka oon ihan keskenkasvunen vasta teini-iän ohittanu muija joka ei tajua mistään mitään. Mutta silti se vastuu mikä tulee vuoden päästä kannettavaksi ja ite pitäs osata tehä kaikki...

Oon jo nykyään huomannu ettei mua enään oo kohdeltu pitkään aikaan samallailla mitä yläasteella, mua pidetään vanhempana ja fiksumpana ja ootetaan että osaan kaiken enkä tarvi enää apua. Lukiossakaan meitä oppilaita ei enää vahdita, saadaan käydä kaupassa jos halutaan välitunneilla ja voidaan vaikka kääriä sätkää tunnilla jos halutaan, eikä kukaan opettaja moiti tai oo ees huomaavinaankaan. Ne aattelee että ollaan jo tarpeeks isoja päättämään, halutaanko opiskella vai ei. Jälki-istunto -sanaki jo naurattaa. :D

Piti vähä avautua ku tuntuu niin oudolta, ettei enään oo lapsi, saatika sitte semmonen teini. Enkä aikunenkaan oo, niin mikä sitte oon? O__O

5 kommenttia:

  1. mä oon ainaki tosi kypsä ja aikuinen ja niin.
    eiku.

    VastaaPoista
  2. meri: hehe ei sitä saakaan olla semmonen tylsä ja vakava aikuinen. :) oli just kivaa sillon mennä paljain jaloin sateessa ja kaikkee häpeilemättä :----D

    VastaaPoista
  3. Niin, teinihän on oikeestaan vielä 19-vuotiaskin... Ehkäpä vois puhua yleisesti nuoresta.

    VastaaPoista
  4. oot nuoriaikunen :DD


    ja jotku 18 vuotiaat on vielä täysiä pentuja! se riippuu niin luonteesta ja näin....

    vaikka jotku justiin kuvittelee et "jee nyt oon aikunen" ja paskat :DD

    VastaaPoista
  5. Anonyymit: sanokaapa muuta :----D ja ehkä se nuori on oikea sana kuvaamaan. no, se on kyllä hyvä ettei se aikuistuminen tapahu näin nuorena... vasta pitkästi yli 20 vuotiaana, vaikka seki tietenki riippuu ihmisestä.

    VastaaPoista