Sivut

11.8.2011

Moi

Mulla on ollu tylsää ja väsyttää ihan hirveesti. Tein äsken tällasen kollaasin koska innostuin näköshoppailemaan H&M: miesten ja lastenkin puolella. Löytyi kaikkea ihanaa ! Osa tietenkin myös ihan perus naisten osastolta.

Hello Kitty- paidat on kumpiki lastenpuolelta, sekä nuo harmaat rusettikengät. :) Siellä oli kokoja 39 asti joten minä 38-jalkaisena pystyisin tilaamaan kenkiä myös lastenpuolelta. Tuo Hello Kitty -neulos on ihana ! Alennuksia odotellen. Naisten puolelta leopardikuvioinen pyjamasetti ja korkokengät. Harmi et pyjamat oli loppu mut laitoin sen silti tähän. Alimmat t-paidat miestenpuolelta, ja ihastuin niin tuohon rantapaitaan jossa on pantteri ! Se oli jo alennuksessa ja kokoja oli jäljellä XS ja L -kokoja, niin että varmaan tuo XS olis se mun koko kun miestenpaidoista on kyse. Toivottavasti ne ei lopu..
Näistä kaikista haluaisin varmaan eniten just tuon miesten keltasen pantteripaidan, Hello Kitty -neuleen ja lasten harmaat rusettikengät, mut noilla muilla ei oo niin väliä. 
Olis kiva tilata myös noita luomivärejä koska ne on aika halpoja. Onko joku teistä tilannu joskus tuolta luomivärejä ja jos on, niin onko ne hyvälaatusia? Että se väri olis luomella kans kirkas eikä semmonen haalea jota ei edes näy. :) Ainakin tuo kirkkaan vaaleansininen yksittäinen luomiväri näyttää hyvältä, mut halpuutensa vuoksi vähän epäilen, olisko sittenkään niin hyvä (1,90€). Tai sitten väri kyllä saattaa olla hyvännäköinen luomella, muttei sitten pysy kovin hyvin ja kuluu nopeasti pois..

Niin että alennuksia odotellen.. Mullahan alkaa tuleen se opintotukikin ens kuussa niin on ihan hirveesti rahaa (ainaki omasta mielestäni) niin vaikka osteliski kaikkea niin silti jää helposti säästöön joka kuukaudelta rahaa. :D Jee! Ja oon sitä mieltä että nyt kun asun vielä kotona niin kannattaa ottaa ilo irti kun vielä voi ja ostaa kaikkea kivaa mistä oikeesti tykkää. Sitten joskus kun oon omassa kämpässä niin sitä ei enää tuhlailla kun pitää ostaa ruokaa ja maksaa laskuja... Mut tietenki opettelen jo tässä pikkuhiljaa sitä säästämistäkin nyt kun alan saada enemmän sitä rahaa.

13 kommenttia:

  1. kivoja vaatteita!
    jos saa kysyä niin, paljo saat opintotukea kuukaudessa? (--:

    VastaaPoista
  2. Anonyymi: kiitos!:) alan saamaan suunnilleen neljäkymppiä joka ei ole todellakaan paljoa, mut kyllä se tässä tapauksessa on paljon kun asun kotona ja sen lisäksi saan äitiltä kuukausirahaa kolmekymppiä :) ja yleensä oon tottunu siihen määrään kuukaudessa niin että neljäkymppiä tuohon summaan lisää tuntuu huimalta. :-D

    VastaaPoista
  3. tuo "lippupaita" näyttää kivalta :D

    onhan se tuo 40e ihan hyvä raha (:
    paljonkohan semmonen saa joka asuu asuntolassa?

    VastaaPoista
  4. seurusteletko vielä?

    VastaaPoista
  5. Opiskelijoiden tulot riippuvat täysin vanhempien tuloista. Tyhmää sinänsä, etenkin näille jotka muuttavat asuntolaan! Luokkakaveri saa huimat 25€ tukia ja sillä pitäisi maksaa vuokra, laskut ja ruoka.
    Itse saan 90€ opintorahaa, 300€ opintolainaa ja asumistukea en yhtään, kun vielä vanhempien luona kirjoilla.

    Olivia, suosittelisin säästämistä ja pikku hiljaa aikuistumista. Tiedän että se on mukavaa kun saa paljon rahaa, mutta olisihan se hyvä alkaa jo säästämäänkin jos omaa kämppää meinaa joskus? :)
    Etenkin ylivieskassa asunnot ovat suhteellisen kalliita, eikä ruokakaan ole halpenemassa lähiaikoina, joten rahalle on tarvetta. Itse kun sain ensimmäisiä opintorahoja, laitoin aina parikymppiä talteen. Ja se säästö on minut montakertaa nälältä pelastanut! :)

    -opiskelija93

    VastaaPoista
  6. Haluaisin tommosen Hello Kitty neuleen, mut sen Bambin:3

    VastaaPoista
  7. Tuo lippupaita ja tuo keltanen on syötäviä c(:::

    VastaaPoista
  8. Anonyymi: niin on mustaki :) ja mulla ei noista asuntoloista oo mitään tietoa, pitää varmaan vaan kysellä jostain. :o

    Anonyymi: kyllä seurustelen. :--D

    Anonyymi: Tuo on muuten tosi typerää että monet nuoret jotka asuu jo yksikseen ei saa rahaa paljon mitään ! ja me jotka asutaan kotona saadaan silti enemmän..

    Joo, niinkuin tuossa postauksessakin sanoin niin pikkuhiljaa olis vähän niinkun aikomuksena opetella se säästäminen kunnolla kun oon aika kova tuhlaileen. :D mun pitäis opetella arvostamaan rahaa koska ilman sitä ei elämässä selviä, vaikka se onkin vaan rahaa. mut haluan myös vielä vähän nauttia kun siihen on mahdollisuus, en kuitenkaan aijo koko seitsemääkymppiä tuhlata joka kuukausi :D mut joudun nyt maksamaan tuon opintotuen takia varmaan suunnilleen kaiken itse mitä tarvin, meikit, hiusvärit, hiuslakan, e-pillerit, junaliput, vaatteet ja kaikki. Oon kyllä maksanu aikalailla tuon kaiken ennenki itse, mut äiti on maksanu mulle junaliput ja e-pillerit ja kalliimpia juttuja mitä oon oikeesti tarvinu enkä oo voinu maksaa, esim joku kunnon talvitakki. Ja itseasiassa alotin just semmosen pienen säästöjutun että ainakun lompsaan ilmaantu 5, 10 ja 20 -sentin kolikoita niin pistän ne semmoseen purkkiin. :)

    VastaaPoista
  9. Nita: mäki katoin sitä bambia, oli ihana!:)

    Meeri: Niin on! mua harmittaa ku tuo keltanen paita nyt katos sieltä H&M:n nettikaupasta.. no, kohta se varmaan palaa takas niinku aina on käyny.

    VastaaPoista
  10. Mulla on toi iso luomiväri juttu ja se on mun mielestä hyvä. (: En oo kyllä käyttäny sitä ku kerran, mutta värit on kirkkaita eikä kulu heti pois (:

    VastaaPoista
  11. Hayley: kiitos neuvosta!:) tollasen voisin itekin hankkia siinä tapauksessa.

    VastaaPoista
  12. Juu mulla on kans hm:män luomivärisetti ja värit on oikiasti kirkkaita ja pyssyy tosi kauan:)) että tyytyväinen oon:)

    VastaaPoista
  13. Janina: kiitos sullekin ku kerroit, enkohan minä tuommosen luomivärisetin vois hankkia samantien ku vanha iso luomivärisetti on just semmonen, että luomivärit ei oikeen oo kirkkaita.

    VastaaPoista