Sivut

14.12.2011

Moikkamoi

Oon ihan unohtanu kertoa teille yhestä tärkeästä jutusta, eli oon muuttamassa pikkuhiljaa omaan kämppään. No miten näin pääsi käymään? Tässä teille pikku tarina:

Mummu ja pappa omisti kerrostaloasunnon keskustasta. Ylivieskalaiset: Tiiätte varmaankin sen korkean kerrostalon joka on siinä torin, Halpahallin ja matkahuollon "keskellä"? Kuudennessa kerroksessa oleva asunto on ollu tyhjillään, siitä lähti aika vasta edellinen asukas pois. Mun äiti peri tän asunnon nyt sitten kun mummua ja pappaa ei enää ole, ja aateltiin että minä voisin muuttaa siihen.

Se on aika iso kaksio, tai no tosi iso mun mittapuulla. Tosi hienot maisemat on kuudennesta kerroksesta kylälle, on parveke ja sauna ja muutenki kylppäri on tosi kiva. Oon tosi tyytyväinen siihen kämppään ja pystyn asumaan siinä myös tosi halvalla kun se on äitin. Semmosesta kämpästä otettas vuokraa täällä noin 500 € kuukaudessa, mut mun äiti maksaa siitä yhtiövastiketta 136 € muistaakseni eikä se ala multa mitään sen kummempia vuokria perimään, eli maksettavaa tulee vaan se, ja tietenkin sähkö joka oli edellisellä asukkalla noin 60 € kahden kuukauden aikana. Tietenkin riippuu miten sähköä ite käytän ja oonko paljon saunassa. :D Mut säästeliäisyyttä kannattaa siinä opetella. Niin ja tietenki ruokaan menee aika paljo rahaa ! Ei kyllä haittaa jos jossain vaiheessa laihun siellä sen takia ku oon kuluttanu rahat kaikkeen turhaan (Y) No okei en varmaan uskalla laittaa elämää niin rappiolle ja oikeesti ostan sinne varmaan joka päivä ruokaa ku oon niin possu :D Ja normaalisti Ylivieskasta ei alle kahdellasadalla kämppää saa vuokrattua, niin tuo 136 € on aika naurettava hinta. Enkä ees ollu varma mitä se äiti puhu, että mun tarvis vaan sähköt maksaa kun äiti maksaa tuon yhtiövastikkeet muutenkin joka kuukausi jonnekin :o Mut tietenki jos vaan varoja on niin maksan äitille senkin ja sitten sähköt. En tiiä yhtään miten paljon tuun saamaan tukia. Mut oon kyllä onnekas kun pystyn nyt Ylivieskasta kämpän saamaan ja vielä noin halvan ja noin hyvältä paikalta. Olisin tyhmä jos en muuttais siihen.

Mut kyllähän se näin 17-vuotiaana tuntuu kivalta päästä omaan asuntoon. Ja saa nähä senki miten tiukkaa se opiskelijaelämä voi joskus olla. Sen oon aina halunnu tietää koska Jannella ei mitään rankkaa siellä omassa kämpässä oo kun sillä on ihan perhanan hyvät tuet ja sen iskä joutuu maksaa sille jotain elatustukea jopa 300 euroo kuussa että ei mikää pikku summa, kun tuohon vielä 300 € opintotuet päälle. Kelpais ! Mut kyllähän mullakin nää nousee nää mun tuet ku yksin muutan. Kolmeasataa euroa tuskin tuun saamaan :DD

Ihmettelette varmaan miksei muuteta Jannen kans yhessä. No jos muutetaan yhessä niin meijän tuet laskee suunnilleen olemattomiin ja me saatais varmaan yksinämme enemmän kun saatais yhessä asuessa. Että ollaan sitten vuorotellen kummallakin yötä :)

Mut ei tässä mikään kiire oo kuitenkaan, pikkuhiljaa viedään sinne kaikkia kamoja eikä kaikkia kerralla. Toivoisin että joskus joululomalla pääsisin muuttamaan ite sinne niin uuden vuoden olisin sitten siellä.

Anteeksi tämmönen aika pitkä postaus ilman kuvia, mut ei oo mitään kuvia tällä hetkellä kamerassa ja aattelin vaan kertoo tän muuttamisjutunki nyt ajoissa ettei sitten yhtäkkiä tuu "ainii unohin kertoo mut asun nyt omassa kämpässä!" :D

8 kommenttia:

  1. uuuuuuuuuuuuuuu siistii! ku muutat ni ota kuvii siit kämpäst ja pistä tänne !? (: iha sika siistii! öö onnee vai mitä täs ny pitää sanoo? :D

    VastaaPoista
  2. Vähä siistiä :O!

    VastaaPoista
  3. Kiitti kummalleki! On kyllä SIISTIÄ niinku te asian ilmaisitte :---D Ja ajattelin tehdä jopa mun ensimmäisen VIDEOPOSTAUKSEN kun kämppä on valmis :)

    VastaaPoista
  4. Itse asiassa pärjäisitte yhessä paremmin ku yksin :) Ihan hyvällä siis sanon! käykää laskeen kelan sivuilta ne tuet! :)

    VastaaPoista
  5. Ai! vois mennä kattoon ja muutenki vähä suunnitella.

    VastaaPoista
  6. Me ainaki poikaystävän kans pärjättäs paremmin jos muutettas yhteen ku nyt :) kummakki opiskelijoita nii saatais tosi hyvät tuet! uskon että sama teille ;)

    VastaaPoista
  7. mitä merkitystä niillä tuilla on, jos se sähkölasku on niin pieni. Ja kai Nakki siitä siltiki asumislisää saa, koska sehän on vähä niinku teidän äitillä sitte vuokralla :o

    VastaaPoista
  8. Mä en tiiä noita juttuja, mut mulle sanottiin että jos muutettas yhteen niin se olis sama ku oltas avopari, ja sillon tuet laskee suunnilleen olemattomiin :oo mutta en tiiä, pitää kyllä ottaa selvää tosta asiasta.

    VastaaPoista