Sivut

10.2.2012

Heippahei

Musta tuntuu että kuolen tänne kouluun. Mulla on tänään kahen tunnin hypärit ja oon vaan ollu koneella, sitten sain tietää ettei oo venyttelyä ollenkaan tänään eli saan kolmannenkin hyppytunnin. Tekis mieli mennä vaan kotiin, koska en todellakaan jaksa tämänki tunnin jälkeen olla vielä yhtä tuntia vaan koneella istuen. :---D Ja sit jos kämpille meen niin joudun tulemaan viimeselle tunnille takas. Ei hirveesti kiinnosta eestaas kulkeminen? Vois vaikka lintsata sen tunnin koska musta tuntuu ettei me kirjoteta mitään kun käydään läpi vielä noita monisteita, ja jos on sama sijainen kun eilen niin hohhoijjaa. En tiiä missä meijän oikee hissan ope on mut sen voin sanoo että se on oikeesti ihan tosi hyvä opettaja :) Ja sen naissijaisen lässytys ei ollu kivaa, sen ääni on ensinnäkin ärsyttävän kuulosta. Mutta teen tän postauksen nyt sitten täällä koulussa ja varmaan tän jälkeen lähen kämpille päin tallustaan ja alotan viikonlopun vieton.

Tein muuten eilen H&M:lle tilauksen Sarin kanssa jälleen, koska sinne oli tullu näitä neuleita lisää:

Aaaah oon kuolannu näitä säihkyviä ihanuuksia siitä asti kun nää ekan kerran tuli, sitten nää meni alennukseen ja kaikki loppu tosi äkkiä (en ihmettele miks) ja nyt on tullu lisää ja sain metsästettyä luultavasti viimeisen kappaleen XS-kokoa. Muita kokoja siellä ei enää ollutkaan. Ois se S-koko ollu ehkä parempi siinä mielessä että allekin mahtuu jotain, mut tuo on sen verran hieno ja juhlava että taidan säästää sen mekkojen ylle ja sillon se on varmaan aika sopiva. :D Niin ja tän alkuperänen hinta oli 39,95, alennushinta jotain 19,90 varmaankin. Tilasin myös tällasen:

Ja tämän tilasin lähinnä sen takia koska olin katellut tätä aijemminkin kun on niin kiva ja löysä perusneule jota voi pitää missä vaan. Ja mulle oli tullu postissa semmonen -25% mistä tahansa naisten neuleesta, niin otin sitten tän siihen. Toi alennushan ei siis päteny siihen mustaan glitterineuleeseen, koska se oli jo valmiiksi alennuksessa. Tälle jäi hintaa 11,21 €. Otin tämän koolla 34 ihan sen takia koska tää on löysä, ja kaikki H&M:n löysät jutut on kyllä aika isoja. Tilasin joskus semmosen mekkomaisen paidan ja vaikka koko oli 34 se tuntu silti ihan valtavalta, joten piti hankkia tissivyö siihen sitten kun se oli semmonen teltta :-D Muuten mulla on yleensä kaikki topit ja muut vartalomyötäset paidat kokoa 36.
Niin ja mullahan tosiaan tuli vihdoin kelalta vastausta ja sain kaikki tammikuun ja helmikuun ajalta olevat rahat (ennen tätä oli siis noin 60€ mun opintotuki, nyt se nousi 140€ + asuntotukea saan noin 58€ joten kela laitto nyt mun tilille tammikuun ja helmikuun ajalta mulle noi loput opintotuesta mitä en oo saanu, ja sit asuntotuet ja yhteensä mulla onkin rahaa nytten noin 320 € ja oon riemuissani.) Niin että uskalsin nyt sitten tehä tän tilauksen ihan vaan sen takia et oon nyt näin varakas. Mun rahoilla ois voinu ostaa paljo enemmänki ja jäis silti tilille hyvin rahaa, mut haluan pystyä asumaankin näkemättä nälkää. :---D Yritän nyt kovasti säästellä noita mun rahoja, ja oonkin ostanu niillä tähän mennessä vaan aineksia pirtelöihin ja rahkoihin (en oo muuta voinu hirveesti tän kielikorun takia syödä) Ja sitten noi kaks neuletta joiden hinnaksi tulee postikulujen kans yhteensä joku 35 € ja se ei kyllä mitenkään hirveesti oo.

Tässä sitten muutama juttu mitä ihan vaan kuolaan huvikseni:



Anteeksi nää on tässä vähän sekasi ja rumasti mut en millään jaksa koulussa alkaa kollaasia vääntään. Mutta jokatapauksessa noi hopeiset ja kultaset housut♥ Olis vaan niin mun juttu. Vois ootella alennuksia, hopeiset maksaa neljäkymppiä ja kultaset kolmekymppiä :-D Jos noi hopeiset putois siihen kahteenkymppiin niin sitten voisin hyvinkin tuhlata sen viiskymppiä noihin yhteensä. Noi kultaset on nimittäin ihan vasta tullu tonne, niillä varmaan jonkuaikaa kestäis että tulevat alennukseen... Mut noi hopeiset on sitte olluki tuolla jo varmaan yli kuukauden niin eiköhän nekin viimestään keväällä alennukseen tuu kesävaatteiden tieltä.

Nuo kengät vaan on niin kivat. Hintakaan ei oo paha, 24,95 €. Mulla ei oo ikinä ollu tommosia kenkiä ja ois kivaa vaihtelua kevääksi, mut jotenki tuntuu etten saa noita kumminkaan hankittua :---D Mut jospa noi farkut olis joskus mun vaatekaapissa...♥

Sitten semmosta asiaa myös että oon menossa tiistaina 21.2 Ouluun, koska äitillä on siellä vielä joku kontrolli liittyen syöpään, ettei se oo alkanu levitä uudestaan (voi luoja kiroan syövän ja kaikki maailman sairaudet jos se on alkanu uudestaan levitä, se vei jo mun mummun ja papan joten voitte uskoo että vihaan sitä sairautta niiiiin koko sydämestäni ja koska mulla on syöpäsuku niin mullakin voi joskus olla taistelemista sen kanssa) ja mulla on sillon koeviikko muttei oo koetta tuona päivänä joten pääsen hyvin lähteen. Ja sinnekin pitäis säästellä noita rahoja. Noin yks ja puoliviikkoo aikaa tohon reissuun enkä usko että mulla on mitään ostelemistä sitä ennen :---D Paitsi ehkä lyhyempi kielikoru jos tää ehtii parantua kunnolla. Oulusta aattelin ostaa ainakin uuden meikkivoiteen ja salkkareitten toisen tuottarin joka ilmestyy 19.2!♥♥ Ehkä ostan sen ensimmäisenkin, olis vaan niin kiva saada ne kaikki ihan tuonne elokuvahyllyyn :) Riippuu ihan siitä että minkälaisia vaatteita löytyy ja paljon vihtin tuhlata. Saan kyllä aina koneellakin netistä ladattua sen toisenkin tuottarin jos löytyy liikaa ihania vaatteita niin ettei enää vihti mihinkään dvd:ihin tuhlata. Ja Oulussa on myös aivan ihana kirppari ja sinne yritän ainakin löytää :---D Toivottavasti en eksy.

Ei mulla sitte varmaan muuta, taas tuli hirveesti tekstiä ja oonki tehny tätä postausta aika kauan, nostan hattua niille jotka on jaksanu lukea tänne asti :''D

7 kommenttia:

  1. Hei pakko kysyä että ootko menossa kesätöihin? ku sanot että reilu 300e on paljo rahaa. Tai onhan se tosi paljo, mutta silleen aateltuna että asut omassa aika isossa kämpässä ja ostat ite vaatteet ja mitä nyt omia tarpeita sulla on, nii miten sulla riittää kaikkeen rahat? 300e per kuukausi?
    Ku oon kuullu että ylivieskasta on tänä vuonna jo helpompi saaha töitä ku otetaan nuorempiaki jne, nii aattelin kysyä että ootko sä saanu jostain töitä, tai edes hakenut johonki töihin?

    VastaaPoista
  2. Anonyymi: Juu kyllä oon hakenu Halpahalliin ja Kärkkäiselle ja muita paikkoja en oikeen keksikään täältä ylivieskasta minne voisin päästä :// en usko että pääsen minnekään S- tai K-ryhmän kauppoihin, niissä pitää aina olla se hemmetin 18 vuotta ja ite täytän vasta elokuussa kun koulut on jo alkanu. Mulle sanottii et tee nettiin hakemus mut eipä oo kuulunu mitään.. Pitää varmaan paikanpäälle mennä ainakin tuonne halpahalliin kysymään että joo vai ei. Kaupungille oon aatellu myös hakea ja isoshommia aika luultavasti pääsen tekeen, mut ois kiva toi halppiski :) Aika hassua muuten etten oo täällä blogin puolella muistanu mainita näistä työjutuista :D

    Mutta siis kyllä mulla luultavasti riittää rahat ihan hyvin kun mun ei tartte tästä vuokraa maksaa kun on äitin omistama tää kämppä. Ja se nyt rupes lelliin mua muutenkin ja haluaa maksaa mun sähkön aina vaikka ensin aattelin että voisin maksaa sen ihan hyvin ite. Mut jos äiti maksaa sen sähkön mulle ja muutenkin näitä laskuja, niin pystyn sitten ite ostamaan kuukauden ruuat ja muut tarpeet (joita on muuten ihmeen paljo ja sen huomaa vasta ku muuttaa omaan kämppään.)

    Mut en kyllä yhtään sano että ykasta ois helpompi saada töitä :D ehkä jos menee paikan päälle, vaikka monesti käy niin että ku menee paikanpäälle kysymään nii siellä toitotetaa et tee netissä hakemus. Että hohhoijjaa, ja nuo kaupungillekin otettavat hakijatki arvotaan ja tähän mennessä ei oo mulla käyny onni ikinä.

    VastaaPoista
  3. Anteeksi, jos jotain on menny ohi, mutta miten saat asumistukea yhtään?
    Jos vanhempasi maksavat vuokran+asut niiden omistamassa asunnon, asumistuki on pyöreät 0e.
    Olethan varmasti muistanu ilmoittaa, ettet maksa itse vuokraa?

    VastaaPoista
  4. Anonyymi: Siis mun vanhemmat ei maksa vuokraa koska sitä ei ole. :D Äitillä on vaan joku muu maksu (en muista yhtään mikä se nyt oli, pitää kysyä) joka on jotain 130 € eli aika vähän. Mut ei mitään vuokria ole.
    Ja mulla ei kyllä oo tuosta asumistukijutusta mitään hajua että miten sen saan. Mietin itekin ennen muuttoa että tuleekohan sitä kun vanhempi omistaa kämpän mutta näyttää tulevan... En mä noista kyllä paljoa tiedä.

    VastaaPoista
  5. Yhtiövastike kenties?
    Jeps, asumistukea saat tässä tapauksessa juurikin vesi-+sähkölaskujen vuoksi. Tosin sekin on aika jännä, koska yleensä yleistä asumistukea ei makseta opiskelijalle.
    Kuitenkin jos äitisi maksaa myös laskut, Kela huomaa sen vuositarkatuksessa ja perii kaiken tuen pois.
    Ihan hyvällä vaan varoitan,
    nimim. reilun 700e joulukuussa takaisin maksaminen ei ollut kivaa.. :D

    VastaaPoista
  6. Anonyymi: Joo yhtiövastike just, ja sitä ei oo kyllä paljoo maksettavaa. Ja mä en yhtään tienny ettei alaikänen saa yleensä asumistukea. Mulla nyt kuitenkin tulee sekin :o Ja aika huonosti kyllä sulla käynyt noiden kelajuttujen kans, ehkä munki kannattaa vähä äiskän kans keskustella että mikäs on homman nimi :-D

    Saara: Niimpä! :)

    VastaaPoista