Sivut

22.1.2014

Pokemon !

Kaikki varmaan muistaa kun kymmenen vuotta sitten myytiin kaupoissa niitä muovisia pokemon-palloja, joissa oli sisällä aina joku pokemon-hahmo yllätyksenä ja hiton pahanmakuisia karkkeja? Meillä oli niitä pikkuveljen kans jo jossain vaiheessa ihan kiva määrä. Nyt oon ruvennu keräämään niitä uudestaan. :--D Paitsi että koitan nyt haalia aluksi vaan 151 ensimmäistä Pokemonia + joitain uudempien evoluutien pokemoneja jotka on myös lapsuudesta tuttuja. Itellä oli aluksi vaan Pikachu ja Eevee mutta nyt oon saanu kerättyä lisää. ^^ Siitä on jo kohta vuosi kun sain Meowthin kaverilta ja sit kerääminen unohtu aika pitkäksi aikaa. Nyt tammikuun alussa hoksasin käydä kattoon huutonetistä kun ei oo tuo Ebay mulle vielä kovin tuttu. Ja huutonetissähän niitä oli vaikka millä mitalla!


14 uutta sain huutonetistä tilattua, ihan hyvä alku!

Kaikki muut on ekan evoluution poksuja paitsi Totodile, Cyndaquil, Lugia ja Entei. Saa nähä miten tää keräily jatkuu, koska joissain paikoissa näistä pyydetään ihan järkkyjä summia. En oo ainut joka keräilee. :D Ebaytä tosiaan joskus kattelin ja Charmanderista pyydettiin viittä euroa. On vähä turhan paljon mullekin yhdestä muovilelusta, vaikka nää onkin tosi söpöjä. Toi mun ostama Charmander maksoi 2€ ja näillä kaikilla oli hintaa suunnilleen 50snt-3€. Löysin kyllä tosi kivoja pokemoneja enemmänkin mut ne oli sitten jo 4€/pokemon ja jos olisin halunnu ostaa kaikki 10 joita samalta myyjältä löysin, niin hintaa olis tullu neljäkymppiä. Joo ei kiitos vaikka olihan ne aika houkuttelevia kun siinä oli kuitenkin Mewtwo, Venusaur ja Blastoise. :D

Onko muilla outoja keräilykohteita? :)

16 kommenttia:

  1. Joo muistan ja itsellä tuli myös kerättyä pokepalloja joista sai noita leluja :D niitä ennen tuli kerättyä pokemonkorttejakin mut nykyään kaikki pokemonkortit ja pokepalloista tulleet lelut ovat kadonneet harmi sinänsä kun niitä oli aika paljon. Ne karkit oli pahanmakusia mut meni pahimman makeanpuutteessa :D Digimonlimppari oli myös hyvää mutta sitä taidettiin myydä vain 2002-2004 välisenä aikana ainoastaan ja sit loppu myynti? digimonkorttejakin tuli kerättyä ja muutama pehmolelu :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mua kyllä niin harmittaa kun ihmisillä on noita pokemonjuttuja hukassa, moni ois mulle myynyt mutkun hukassa niin ei voi mitään. :D Ja ne karkit kyllä oli kamalia! Pokemonkortteja kerättiin kans jonkiverran, meillä oli niitä kyllä tosi vähän...
      Digimon-limsaa en ees muista. :o Oon kyllä ollu pienenä kova Digimon-fani myös joten outoo kun en muista... :D

      Poista
    2. Sitä digimonlimsaa myytiin vain vähän päälle vuoden ajan jos oikein muistan, jotkut eivät pitäneet siitä koska kuulema liian makeaa mut mun mielestä ihan saatanan hyvää :p 0,5l muovipulloissa myytiin ja Agumon oli yleensä etiketissä mutta oli myös muita digimonhahmoja :D
      vuosi oli jotain 2002-2004 ja se jäi mieleen siitä kun samaan aikaan oli markkinoilla Pepsi Blue jonka myynti myös loppui :(

      Poista
    3. Mä en muista koko limsaa yhtään :D Enkä kyllä tuota Pepsi Bluetakaan! Hmmm, oikeestaan nyt ku miettii tohon aikaan juotiin kotona tosi vähän limsoja. Oli melko terveellistä kunnes rupesin ite käymään kaupassa ostaan suklaata kun sai vähän omaa rahaa. :D

      Poista
    4. RIP Spiderman limsa. Oli vaaleensinistä ja ainaki joskus kossina ihan helvetin hyvää :(

      Poista
    5. Aika pelottavan väristä xD

      Poista
    6. Mä muistan digimon limsan. Ja pokemon limsan. Molemmissa oli muistaakseni etiketissä takana värityskuva. Saatto olla vaan toisessa mutten muista kummassa. Muistan myös pokemon tikkarit. Toisessa oli purkka keskellä ja toisessa semmonen figuuri. Myös pokemon marmorikuulat muistan..

      Poista
    7. Hetkinennnn nyt tuli muistiin jotain ku sanoit noista värityskuvista! Ja niitä ku yritti repiä irti nii ne meni vaan paskaks. :D Ja tuo pokemontikkari jossa on figuuri keskellä kuulostaa myös tutulta yhtäkkiä! Wouuu nostalgiaa ku yhtäkkiä muistaa jotain mikä on ollu vuosia unohduksissa. :D Ja meillä oli noita marmorikuulia!

      Poista
    8. Niille pokemon marmorikuulille oli semmonen pokepallo mistä niitä "ammuttiin". Niillä marmorikuulillakin pelattiin :)

      Poista
    9. Joo meillä oli just sellanen pokemonkuulajuttu kotona. :D Ja niistä tikkareista äitin piti aina meille koittaa leikata ne pokemonhahmot irti nätisti figuureiksi!

      Poista
  2. no en tiedä outoja mutta mä kerään kynttilöitä ja nuorena keräsin kiviä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehe tuo kivien kerääminen on ainaki haastavaa jos haluaa oikein erikoisia. xD

      Poista
  3. Mä keräsin joskus nuorempana kauheen kasan Pokemon-kortteja ja noita hahmojakin oli ihan kiitettävästi. Nykyään mun keräilykohteisiin kuuluu Tumblr-kuvat laidasta laitaan, aina kun näen jonkun uuden ja osuvan esim. quoten niin pakko tallentaa. Mulla on tietokone täynnä tumblr juttuja : D Aku Ankkojakin löytyy vaikka muille jakaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä ei niitä kortteja ollu, harmi ku nyt ois voinu myyä ku ne on aika hintaviaki, ainaki ne ihan ekat vanhat kortit. :D Vaikka en kyllä tiiä raaskisko myyä!
      Mäki oon Tumblrissa, tein siitä itelle vaan semmosen tavallaan portfolion tapasen kun en jaksa tehä kunnollista. :D Kun valokuvaan niin siellä on sitten mun ottamia kuvia omalla sivulla. Johonkin sentää saanu laitettua kaikki kivasti yhteen kasaan! Mä en oo ikinä tuota Aku Ankka-hommaa ymmärtäny, tai en oo oikee koskaa niiden lukemisesta välittäny liiemmin... :D Ne on kyllä tosi arvokkaita ne vaaanhat akkarit!

      Poista
  4. Mietein tässä pääni puhki että keräänkö mitään outouksia mutta en mä taida kerätä kun ei tuu mitään mieleen:D mä kerään pokemon pelikortteja vieläkin koska pelaan niillä, sitten kerään videopelejä, harry potter oheis kamaa, iittalan taika metsä astiastoa, konsoleita ja take away mukeja..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huuuh onhan tossa paljon kaikkea. :) Mä en ikinä ees tienny miten pokekorteilla pelataan... Vois olla kivaa joskus nähä miten se OIKEE peli menee. 8D Munkin pitäis keksiä joku hyvä astiasto mitä kerätä. Vielä ei oo löytyny hyvää.

      Poista