Sivut

27.1.2014

Rockport

Olen tässä talven aikana tuskastunut talvikenkiin. Vuosi sitten äitin kanssa ostettiin mulle Kärkkäiseltä kivat talvikengät, mutta ilmeisesti neljäkymppiä kustantavat kengät ei kestä. Eikä viidenkympin Cittarista ostetut siistimmät saapikkaatkaan. Ne ostin lokakuun loppupuolella ja jo nyt on reikä kantapäässä. :---D Ärsyttävää, ne on kuitenkin niin kivat kengät. TÄSSÄ postauksessa mainitsinkin ne. Ehkä mä toivon että noita olis vielä Cittarissa jäljellä ja keväällä saisin alennushintaan samanlaiset ja niitä en sitten kävelemällä pilaisi. Hyvin menee nykykengillä kun ne ei kävelyä enää kestä? Noi äidin kanssa ostamamme talvikengät kesti jopa sen vuoden ja tänä talvena niistä on revennyt sisäkangas. Jotain muutakin niiden muodolle on ilmeisesti tapahtunut, koska kantapäihin saan niistä rakot. Tänäänkin piti mennä kaverin kanssa lenkille mutta koulumatkoilla sain rakot kantapäihin että se siitä lenkistä...

On siis ollut hyvät, kunnolliset kengät hakusessa ja Brandokselta löytyikin aika äkkiä oivallisen näköiset Rockportin kenkulit. Muistaakseni niiden hinta ennen alennusta oli noin 175 euron luokkaa että ei mitkään tusinakengät. Alennuksesta ne siis bongasin ja hintaa oli jäljellä 87 euroa ja päätin että nyt panostan. Tuokin hinta on opiskelijalle aika paha mutta nyt oli pakko saada uudet kengät koska kävelen kuitenkin koko ajan. Ja kyllä se pidemmän päälle vituttaa kävellä muodottomilla kengillä joista tulee rakkoja ja sukat kastuu reikien takia! Joten päätin kokeilla näitä kenkiä ja pistin tilauksen menemään!

 Hyvät kengät onkin! Ihan älyttömän tukevat ja ison tuntoiset jalassa, ei oo näin jämäkkiä kenkiä mulla ikinä ollutkaan. Nää tuntuu vihdoin siltä että kestävät monta vuotta! Toivon todella että kestää ja jos nämä menee rikki, en enää ikinä yritä panostaa kenkiin.

 Vaihdettiin eteisen peili olkkariin niin saan paremmin kuvattua siitä itelleni blogiin kuvia (:D) jos joskus asukuvia tekee mieli räpsiä. Eteisessä on nimittäin aika pimeää! Yleensä Harri nukkuu joten en saa häntä kuvaamaan päivänvalolla enkä jaksa itselaukaisumenetelmilläkään alkaa pelaamaan kun automaattitarkennus on niin onnetonta mun objektiiveissa. Eihän nuo teinipeiliasukuvat mitään laadukkaimpia asukuvia ole, mutta toisaalta eipä tämä mikään muotiblogi tai asujenesittelyblogi olekaan, vaikka kirjoitankin usein ulkonäköpainotteisista asioista.

Kyllä on 87 euron väärti!

Onko kukaan muu turhautunut epäkestäviin kenkiin? :---D

8 kommenttia:

  1. Minä! Mutta tästähän jo facebookissa keskustelua :D hyvä että sä jaksat vielä panostaa. Mä jo luovutin muitten paitsi new rockejen suhteen..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo nämä kengät sai vielä mahollisuuden! :D Toivottavasti ovat sen mukaset kans!

      Poista
  2. Itse ostin täksi talviksi suosiolla UGGit, vaikka oon aina hieman vihannut niiden ulkonäköä.. Oli kyllä kannattava ostos, vaikka kalliit oliki! Ne on niin pehmeät ja lämpimät jalassa, tosi hyvä kävellä ja kestävät! :D Maksaa varmasti myös ittensä takasi kun kuitenkin useamman talven tulee oikealla hoidolla (ainakin toivottavasti) kestämään! :) Oon kuullut myös Soreleista tosi paljon kehuja, nekin kyllä maksaa yli satasen...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin oon miettiny Uggeja mut ne oli sillon joskus kaikilla (varsinki ne feikit) ja jotenki ne oli niin rumia enkä jälkeenpäinkään oo sellasia sitten ostanut. :D Leopardikuvioiset ois kyllä söpöt! Mäki toivon että nää uudet kengät maksais ittensä takas ja kestäis kans monta talvea. Tosi jämäkät on kyllä että kunnon ulkoilu- ja kävelykengät ainaki! Just mitä hainkin. Näillä on varmasti hyvä lähtä lenkilleki. :) Noita alennuksii kannattaa kyllä metsästellä, kun onhan se aika kirpasu maksaa kengistä yli sata euroa. 8D

      Poista
  3. Mä oon kans ostanu talven aikana 2 talvikengät ja kohta pitää ostaa 3:net koska ei näytä kestävän kovin helposti :0 ekat kengät makso 40€ ja toiset 20€ joten pakko kait se on ostaa vähintään 50€ hintaset jos ei halvemmat kestä vaikka enää muutama kuukaus nii sulaa lumet mut ei kummiskaan kehtais vielä tavallisia kenkiä pitää joita tulee kesäsin pidettyä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nojoo tää on nii ongelmallista! Suosittelen satsaamaan kalliisiin kenkii jotka maksaa ittensä takas kun kestää monta vuotta. Neljänkympinkään kengillä ei tee yhtään mitään... Ja tuola on kyllä vielä nii talvikengät ettei kesäkenkii voi vaihtaa x(

      Poista
  4. mä oon varmaan jotenkin outo, mutta mulla kestää kaikki kengät ihan älyttömän hyvin :) esim nyt mulla on toista talvea anttilan tekonahkasaappaat ja ne on loistavassa kunnossa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kestäispä mullaki nuo kengät 8D Vaan ei oo kyllä toivookaan, vuoden menee ja seuraavana syksynä pakko hankkia aina uudet!

      Poista