Sivut

2.4.2012

Musapostaus

Multa pyydettiin musapostausta ja ajattelin tehä sen nyt kun mulla on hyppytunnit ja aikaa :) Kuvat kävin kopsimassa weheartit:stä kun siellä on usein kivempia kuvia mitä Googlessa. Nämä tulee nyt aakkosjärjestyksessä.

Aattelin ensin kertoo vähän siitä, et millanen musiikki yleensäki mua kiinnostaa. Tykkään tavallaan kaikesta, mut kyllästyn helposti esim. raskaisiin biiseihin tai joihinki ihan purkkapoppibiiseihin. Poppia kyllä tykkään yleensäkin kuunnella ja sitä kuuluu muutenkin joka tuutista aina, mut on semmosia joiden popmusiikki ei vaan iske, esim nyt vaikka Justin Bieber. :-D Noita on aika paljon itseasiassa, yleensä kuuntelen joiltain artisteilta vaan yksittäisiä biisejä ja Lady Gaga on varmaan ainut jolta kuuntelen ihan jokaikistä kappaletta.

Muista ulkomaisista pop-artisteista en oikeastaan välitä, esim. Rihanna, Beyonce, Britney Spears ja kaikki tämmöset ei iske. Gaga jotenkin eroaa näistä mut en osaa sanoa miten. Adele on mun mielestä myös tosi hyvä! Suomalaisista artisteista oon tykänny Jenni Vartiaisesta mut siitä nyt tuntuu tykkäävän kaikki. :-D Anna Puulla on mun mielestä ollu myös kivoja kappaleita. Pienenä mulla oli kaikki sen ajan Idolsista tupsahtaneet tähdet, Anna Abreu ja Hanna Pakarinen ja Antti Tuisku ja varmaan kaikki. :----D No nyt ei kyllä enää kiinnosta mut Tuisku on saanu hienosti pidettyä faninsa ja onnistunu pysymään suosiossa kohta 10 vuotta! Melkeen kaikki muut on vaan unohtunu. Ari Koivunen oli hirveessä suosiossa vuonna 2007 (kuuntelin sitäki) mutta enää ei oo kyllä kuulunu mitään. Saati sitte vuoden 2005 voittaja Ilkka Jääskeläinen teki vaan yhen levyn ja häipy julkisuudesta. Mutta tähän nyt kuitenkin henkilökohtaset suosikit:

Coldplay






Coldplay on mulle ihan uus tuttavuus, aloin kuuntelemaan tätä joskus viime joulukuussa. "Paradise" -kappale on ehkä yks parhaista kappaleista mitä oon ikinä kuullu ja Coldplayn uus levykin on ollu aika kovassa soitossa. Olis hienoo päästä keikalle joskus! Alunperin mun isän uusi vaimo ehkä sai esiteltyä mulle tän bändin ja tykätään siitä nyt kumpikin. Ehkä näillä pojilla on sitten monenikästä fanikuntaa. >:D Coldplayn musiikkia sanotaan rockmusiikiksi mutta ite laittaisin tän ennemmin poppiin jossa on rock-vivahteita. Ei mun mielestä oikeen kuulosta suoranaiselta rockilta mutta mielipiteet on monet!

Lady Gaga






Tässä onkin se ainut jonka voi kunnolla pop-musiikkiin luokitella. Gagaa aloin kuuntelemaan aikalailla kolme vuotta sitten kun Pokerfacea luukutettiin joka ikiseltä radiokanavalta ja tää biisi ei varmasti oo keneltäkään unohtunu vieläkään. Biisi oli vaan niin hauska ja hyvä ja tykkäsin siitä ihan heti. :-D Jotenkin vahingossa mielenkiinnosta kuuntelin muitakin biisejä ja lopulta latasin koko ensimmäisen levyn. Uusimpaan levyynkään en oo pettyny! Aluksi se tuntu hirveen erilaiselta mitä ensimmäinen, mut nykyään se on musta erinomainen. Gagan pukeutuminen menee välillä kyllä aika yli mut silti ihailen sitä miten se uskaltaa olla erilainen. Ja sitä se kyllä on. :----D

Kaikki miehet tuntuu haukkuvan Gagaa sen pukeutumisen takia ynnämuuta ja mun poikaystävä Janne ainakin väittää edelleen kivikovaa että se ois mies. Tuntuu että miesten mielestä kaikkien naisartistien pitää olla sitä samaa mitä tuolla ylempänäkin mainitsin eli Rihannat ja Britneyt ja Madonnat ynnämuut. Mut kyllähän Gagakin myy seksillä ihan yhtälailla vaikka asut on aikapaljo erilaisempia ja omaperäisempiä. Myös laulujen sanat kertoo erilaisista aiheista, viimesimmässä levyssä oli aika paljo kaikkea Jeesus-teemaa, ootte varmaan Judas-biisin kuullu aika monesti radiosta. Joku uskonlahko oliki närkästyny tästä biisistä. :-D

Happoradio






Mun suosikkibändi Suomesta! Happoradion taisin löytää myös kolmisen vuotta sitten. Ihan ensimmäiseksi innostuin tästä kun Hirsipuu- ja Che guevara- biisit oli jossain Singstar-pelissä jota laulettiin sillon kavereitten kans. Kuuntelin sitten biisejä netistä ja ostin Kaunis Minä-levyn. Viime marraskuussa olin kattomassa poikia Oulaisissa. Uskomatonta että ne tuli joskus tänne Pohjanmaalle, tuntuu että ne ei oo lähimaillakaan ikinä. :-D Kyllähän kaikkien Suomi-artistien ja -bändien keikat suuntautuu aikalailla sinne Etelä-Suomeen. Mut haluan kyllä vielä nähä poijjaat! En osaa luokitella Happoradiota mihinkään musiikkiryhmään mutta varmaan se on sitten semmosta aika perus Suomipop- ja rockia.

Nickelback






Oon jo kauan sitten kuullu Nickelbackilta biisejä radiosta ja mietin aina tuskaantuneena et mikä hemmetti tää bändi oikeen on. No sitte vihdoin viime elokuussa osasin yhistää Nickelback -nimen niihin biiseihin kun bändi löyty ihan vahingossa. :-D Ja oon ilonen että vihdoin löyty! Olisin halunnu mennä näiden keikalle ens syyskuussa mut lipunmyynti alkoi tietenki viime perjantaina jollon mulla oli hygienia-koulutus. En mitenkään siis päässy koneelle tilaamaan lippuja enkä voinu äitillekään siellä soitella et tilaappa mulle liput. En sitä paitsi usko et äiti ois alkanu niitä tilaamaan. Koneelle pääsin vasta neljän aikaan ja pelkät yläkatsomoliput oli jäljellä. :-D Niitäkin varmaan huonoille paikoille. Joten annoin olla koska haluaisin ehottomasti päästä permannolle. Loppujen lopuks en ois saanu ketään ees varmaan mukaan koska kaikki mun kaverit on niin tylsiä (sori kamut!) ettei ne kuuntele tätä! Olisin ollu jo täysikänen sillon syyskuussa niin ei ois tullu sitte minkäänlaisia ongelmia ja äitikään ei voi siinä vaiheessa enää sanoa oikeestaan mitään jos haluan lähtä yhtäkkiä Helsinkiin.

Paramore







Paramorea aloin kuuntelemaan joulukuussa 2008. Siitäkin tulee kesällä kolme ja puolivuotta täyteen. Olis niin hienoo päästä keikalle. Ootan ihan hulluna näiden tulevaa levyä jota saa kyllä kans ootella syksyyn asti. Olis ollu kiva kesä kuunnella Paramoree mut se on sit syksyllä kun pääsee vasta kuunteleen! Hayleyllä on muuten ehkä paras lauluääni mitä tiedän ja myös kadehdittava kroppa. Mut kyllähän sitä pitää pitää kuntoo yllä jos aikoo lavalla heilua ja hyppiä. :-D Se on ihmeen rankkaa puuhaa. Paramoresta ei oo kyllä yhtään minkäänlaista hajua et mihin musiikkigenreen se oikeen kuuluu. Jossain se on luokiteltu alternativerockiin mut jokuhan voi kertoa mullekin mitä toi alternative itseasiassa tarkottaa? :)

Tokio Hotel






Tokio Hotelia oon kuunnellu neljä vuotta. Tai no, nyt niiltä ei oo tullu yhteen ja puoleenvuoteen uutta musiikkia joten ei oo tullu kuunneltua! Mut Tokio Hoteliin mulla on eniten tunnearvoo koska sen avulla sain monia uusia kavereita ja muutenkin tää bändi tuntuu edelleen vaikuttavan mun elämään. Jos en ois Tokio Hotelia löytäny niin mun elämästä puuttuis tiettyjä ihmisiä ja varmaan muutenkin kaikki olis aika erilaista. Joten en halua hylätä Tokio Hotelia vaan oottelen vaan kärsivällisesti et millonhan alkais kuulua uutta musiikkia. :-D Näiden keikalla olin myös 2 vuotta sitten. Hassua et siitä on jo niin kauan ! Mut menisin tietty kattoon uuestaanki, toivottavasti tuleva uus levy sitten joskus on hyvä!

Tässäpä ne omat suosikit mitkä on eniten kolahtanu yläasteelta tähän päivään! Ala-asteelta ei oo jääny oikeastaan mitään mitä edelleen kuuntelisin. Mut kyllähän se musiikkimaku muillakin aika nopeaa tahtia muuttuu varsinkin tässä iässä. Mietin vaan että millastahan musiikkia on 30 vuoden päästä? Silloisten nuorten mielestä varmaan nää munkin 2000-luvun bändit on vanhanaikasia samalla tavalla kun meistä esimerkiks -70-luvun musiikki kuulostaa vanhalta. Ja Voicen musiikkikanavalta telkkarista on ainaki välillä tullu musiikkivideoita jostain 90-luvulta ja niidenkin laatu ja tietokonemuokkaukset oli aika säälittäviä. Että ootan innolla sinne 30 vuoden päähän kun Lagy Gaga ei ookkaan enää uusinta uutta ja millasta musiikkia sillon soitetaan. Varmaan meidän mielestä ihan hirveetä, vähän samaan tapaan kun nykyajan eläkeläiset ei ymmärrä meidän nuorten musiikkimakua!

Pahoittelen kirjotusvirheitä jos niitä tuli! :)

10 kommenttia:

  1. tästä postauksesta tyksin ja paljon :D hyvät perustelut...

    ja samoja suosikkejaki löytyy, kuten gaga ja nickelback.

    itte tykkään justiin siitä "vanhasta" rokista... ideahan on se, että ne on legendoja. että esim. guns rosesin tasosta musaa, ei tosiaan tulla enää nykypäivänä tekemään... :)

    oisko mahollista, että tekisit samalla idealla postauksen sun suosikki leffoista? :)

    VastaaPoista
  2. kuuntelenko oikeesti niin erinlaista musiikkia kun yksikään ei tärppää mulla... :D Muistan ylä-asteelta kuin suuri Tokio hotel fani olit... :D hehe...

    VastaaPoista
  3. täääää oli tosi kiva postaus! :--) kuunnellaan osittain samaaki musaa, paramore, nickelback, happoradio :D

    VastaaPoista
  4. tykkään näistä sun postauksista koska kirjotat niin hyvin sun mielipiteen! (: ja löytyhän tuolta hyviä laulajia :))

    VastaaPoista
  5. Huippu postaus ja kivoja bändejä :) ! Pakko sanoo että happoradio oli joskus joulukuussa haapajärvellä keikalla (tosin se oli tietenki K-18...) ja sain jutellakki niitten jätkien kans :-D

    VastaaPoista
  6. Anonyymi: Kiitos! Mun pitäs oikeesti joskus kuunnella ihan huviksi noiden "legendojen" musiikkia kun tää mun kuuntelu perustuu vaan 2000-luvun artisteihin ja bändeihin :D vaikka Nickelback oli jo -90-luvulla. Ja voisin kyllä tehdä tommosen postauksen leffoistakin! Mulla ei hirveesti suosikkileffoja oo mut voisin silti tehä mielipiteitä semmosista joista tykkään :))

    Ernupulu: Joo niin olin XD Enkä ollu ainoo! Mutta nyt tuntuu että oon ainut jota vielä kiinnostaa kyseinen bändi. :D Mut vähän voisin uskoo että sä ainaki kuuntelet vähä raskaampaa musiikkia mitä minä :D

    iita: Kiitti! Tiesinki et kuuntelet ainaki Paramoree :)

    jenna: Kiiitti! :)))

    Hilla: Mäki pääsin jutteleen niille Oulaisissa kun ne piti nimmareidenjakotilaisuuden :D En äsken ees muistanu vielä että pääsin jutteleen niille, miten semmosen asian voi unohtaa..

    VastaaPoista
  7. noista mä pidän eniten ehkä Nickelbackistä, meillä tosin on vähän erilaiset musiikkimaut (:

    tää oli kiva postaus :D

    VastaaPoista
  8. hehe pakko kommentoida ku tuli niin kiva aihealue vastaan. et oo ainoa joka vielä tykkää TH:sta, täältäki nimittäin löytyy yks! :) ...ja aika fanaattinen sellanen, mut ei voi mitään ku musiikki vaan iskee! :D kuulin että ne tekis seuraavan levyn vain enkuksi (?) ja siitä en kyl kauheesti innostunut mut katellaan... :)

    VastaaPoista
  9. Sara: Mitä voi ei enkuksi! Kohta mäki häivyn niiden fanipiiristä koska se saksankielinen musa oli nimenomaan sitä mitä kuuntelen. mut onneks en oo ainut joka vielä tykkäilee siitä! :D toivotaan nyt että tulis sitä saksankielistä musaa, sitähän me suurinosa faneista halutaan ja pojat tekee emämokan jos ne jatkaa pelkällä englannilla..

    VastaaPoista