Sivut

20.3.2012

Blondausoperaatio

 Sain anonyymiltä kommentin, jos voisin tehä postauksen mun blondauksesta ja siitä millasessa kunnossa mun hiukset on nytten nouden lukuisien värinpoistojen jälkeen. Mulla on nyt tässä aika paljo kuvia mitä laitan tähän postaukseen. :-D



Tältä mun punanen tukka näytti ennen blondauksen aloittamista. Toi alin kuva onkin viimenen kuva punasista hiuksista! Ah kun noi oli niin ihanat. Sitä vaan usein kyllästyy ja sitte on vaan pakko alottaa joku uus tukkaoperaatio! Ja kuten näätte niin noissa punasissakaan hiuksissa noi latvat ei oo mitenkään parhaassa kunnossa. Ja tässä onkin kuvaa ensimmäisen värinpoiston jälkeen:

Kivan väriset mun mielestä, tai siis voishan sitä oransseillakin hiuksilla ihan hyvin olla. :-D Mut kattokaas nyt noita latvuksia, eika pahan näköset.


Toisen värinpoiston jälkeen näytti tältä.  Noi oli mun mielestä söpön toffeen väriset. :-D

Tässä sitten näkyy ylhäällä ennen ja jälkeen-hiukset ja käytin niihin tollasta nutrisse-väriä. Toi ei ollu värinpoisto, mut vaalensi silti selvästi tukkaa. Mulla meni hermot kun lavat meni niin paskaan kuntoon et leikkasin sitten suosiolla olkamittaset hiukset. Tuli kyllä söpöt kuitenki. :-D ja ne oli niin hyvän ja pehmen tuntoset!


Tossapa lyhyttä tukkaa. Alemman oon muokannu niin tukanväri ei oo oikee. Ylemmässä oon varmaankin käyttäny hopeashampoota jo kun ei oo kanarialinnun värinen pää. Seuraavaks vähän lisää värinpoistoa:





Ylin kuva värinpoiston jälkeen. Jostain syystä ne edelleen puskee mun hiukset ihan keltaseksi, vaikka tukka vaaleneekin. Ilman keltasuudenpoistajia olisin kirjaimellisesti kusessa! Paitsi että ne ei oikeen toiminu hyvin varsinkaan tuossa vaiheessa. Niinkun näätte niin tyvestä hopeashampoot ja muut on poistanu keltasuuden tehokkaasti, mut muu tukka jää huomattavasti keltasemmaks. Sävy on kuitenki parempi niissäkin kohdissa verrattuna tohon ekaan kuvaan jossa oon pääsiäistipu.

Tätä kuvaa ennen oon myös vaalentanu. Sillon käytin tällasta:
Kyllähän tuokin vaalensi mut ei täälään tietenkään ihan niin tehokas ollu mitä värinpoisto. Vaikka nyt toi vois toimia aika hyvin mulla jos seuraavaks värjäisin tällä. Ei oo niin tappava.





Näillä hiuksilla seikkailin sillon. Mulla alko tulemaan taas juurikasvua, ei kyllä paljoo mut himotti taas ottaa värinpoisto. 

Tämmönen tukka oli sitten värinpoiston jälkeen. Tietenki oon tähänkin käyttäny jotain keltasuudentaittajaa, koska mulla on AINA ne tipuhiukset värinpoiston jälkeen. Ei voi mitään!

 Tämmösenä viihdyin muutaman päivän.


 Noissa ylemmissä kuvissa oon laittanu Deviantista ostamia shokkivärejä. Sävyt oli White toner ja Silver.



 Noissa kuvissa taas keltasemmat hiukset kun ei ne shokkiväritkään kauaa pysy. Mut on silti hyvännäköset !

Seuraavaks päätin kokeilla tällasta värinpoistoa:
 Tällä värjäsin viikko sitten ja tuli kyllä hyvä tukka. Tossa oli mukana kaks hiusnaamiota jotka oli kans sellasia keltaisuudentaittojutskia.


Päivänvalossa otin viime perjantaina nämä kuvat.

 Mun ja Sannan yhteiskuva on lauantailta. Tältä hiukset näytti salamakuvassa. Salamaki aina muuttaa sitä tukan sävyä. :-D

 Tää on tänpäivän asukuva, paitsi unohin leopardineuleen joka mulla oli myös päällä. Suihkujen takia lähtee aina keltaistumaan, kun ei ne keltasuudentaittojutut pysy. Mutta hyvänvärinen silti. :-D Ja pakkauksessa oli myös toinen hiusnaamio jota voi käyttää myöhemmin.

 Tän sitte otin nytten illalla salamalla. Tää tukan väri tosi paljo vaihtelee, riippuu onko hehkulampun, loisteputkilampun (YÄK) vai päivänvalon alla. Mutta ainaki nää on nytten tosi hyvän väriset!

Ja tukka on pysyny kyllä ihmeen hyvässä kunnossa. Ehkä ihan enintään 4-5 milliä latvoista on vähän huonompaa, mut ei kuitenkaan niin huonoo et kannattais leikata. Olkoon nytten. Eilen kävin suihkussa jonka jälkeen laitoin sellasta hiuksiin jätettävää hoitoainetta. Se kuuluu laittaa pyyhekuiviin hiuksiin eikä sitä siis pestä pois kun vasta seuraavalla suihkukerralla. Hiusten antaa vaan sit kuivua kun sen aineen on laittanu ja voin kyllä sanoo et ainakin mulla on sen hoitoaineen ansiosta aina hiukset paremman tuntoset, helpompi laittaa ja näissä on myös enemmän volyymiä. Vähän samaan tapaan kuin muotovaahdolla, paitsi että tää kyseinen tuote on hoitoaine. Nytkin on paremman tuntoset hiukset kun muistin sitä pitkästä aikaa eilen laittaa!

Tähän loppuun vielä tämän päivän ostos. Käytiin äitin kanssa kaupassa Prismassa kun mun piti saada vähän ruokaa jääkaappiin. Yleensä käyn tossa Halpa-Hallissa, mut käyn myös aika usein äitin kans tuolla kauempana isommassa kaupassa kun siellä on halvempaa. Äiti halus maksaa mun ruuat kun mun rahat oli niin vähissä :D (17€ ja mun pitäs pärjätä sillä maaliskuu, mut luultavasti ei tuu hätää ku äiti osti nyt nuo ruuat mulle niin voin käyttää ton 17 € sitte ens viikolla ruokiin. Tai sitten meen juomaan -.-) Toi meikkivoide oli siis puoleen hintaan koska se oli joku poistotuote. Jos tuo on hyvä niin vituttaa sitten kun nuita ei enää myydä missään. :-D Niin ja ostin ton meikkivoiteen kuitenki ihan ite, äiti ei ikinä osta mulle meikkejä kun se ei oikeen tajua niistä mitään.


8 kommenttia:

  1. mäki haluisin tollasen meikkivoiteen.. ihmeen hyvässä kunnossa sun hiukset !(:


    ja joo mä ootan oikeesti sitä et pääsen yläasteelle ja sitte sieltä viel pois, vihaan olla näin nuori..
    kiitti kommentista

    VastaaPoista
  2. Sulla on jo niin vaalea tukka, että enään ei kannata ottaa värinpoistoja kun siinä ei oo mitään väriä joka enään vaalenis. Juurikasvuun tietenkin vaan. Jos kellastuu (miten varmasti tulee käymään) niin sävytettä vaan :D Tuosta vaaleammaksi ei varmaan enään mee. Tottakai se näyttää aina vaaleammalta, jos se on viileen värinen, se keltasuus on vaan niinku ''sävy'', jonka voi muuttaa taitolla.

    Ja siitä että tukka menee joka värinpoiston jälkeen keltaseksi niin niin käy aina. Kai se on tarkotettu että siihen laitetaan taittoväri päälle tai jtn. Mutta sun tukka ei oo mitään verrattuna siihen, millanen muusta tulee ku otan värinpoiston, se on jtn värkyttävää :DDDDDDDDD

    Mulla on tommosta meikkivoidetta. Peittää hyvin ja kestää koko päivän, mutta mun iho ei yhtään tykkää siitä :D

    VastaaPoista
  3. millos pistät kuvia sieltä haamessuilta?? (=

    VastaaPoista
  4. Saara: Kiitti! Ja ihan hyväksi toi meikkivoide osottautu, paitsi se on vähän keltasta mun iholle :D Mut sitä ei kuitenkaan huomaa kun sen levittää, sillon se sulautuu mun oman ihon väriin paremmin ja muutenkaan tää ei oo liian tumma mulle! Ja on kyllä ihme jos mulle löytyy oikensävyinen meikkivoide, vaikka vois toi ehkä vielä vähän vaaleampi olla.

    Ja sanon vaan et elämä jotenki helpottuu kummasti ku pääsee yläasteelta ja saa ottaa sitä vastuuta itestää eikä vanhemmat sun muut koko ajan pakonomaisesti huolehi. Sen takia teini-ikä varmaan onki niin hirvee ku kaikki paapoo..

    Meeri: Kiitti kommentista ja noista tiedoista! :) Joo en tiiä vihtiikö paljo mitään värinpoistoja ottaa, on tää kuitenki jo vaalee. Ja onneks on just noi keltasuudentaittojutskat keksitty. :-D Mut ei mulla sillon joskus kauan sitte blondatessa tullu noin keltaset hiukset! Et voisko se sit johtua siitä punapigmentistä jos sitä on tukassa vielä vähän, en tiiä. :o

    Anonyymi: En tiiä vielä yhtään ku en oo oikeen saanu niitä :D Facebookkiin oli laitettu kuvia mut ne oli aika hirveitä, mut voisin sieltä napata jonku kuvan missä oon ite. Mut sit pitäis jostai hommata niitä lavakuviakin..

    VastaaPoista
  5. Jos tulee joskus tarve päästä tosta hellokitty paidasta eroon ni tiiät kelle soittaa!! :DDDD

    VastaaPoista
  6. Heips!
    Kuinka pitkältä aikaväliltä tää sun vaalennus prosessi on tai siis kuinka pitkään kesti?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmm tää on jo niin vanha postaus etten ole ihan varma, mutta noin puolisen vuotta. :) Aika kauan siis kestää noin tummasta väristä päästä noin vaaleaan kuin tässä. Semmoiseen luonnollisen vaaleaan on varmasti lyhempi matka jos tummasta lähtee värjäilemään. :D

      Poista