Sivut

5.10.2011

Haaste

Elikkäs sain haasteen Nitalta, kiitokset siitä! Tässä olis siis tarkotus kertoo kymmenen asiaa itsestään. Saapa nähdä mitä tulee..


1. Tässä kun tämä hiusväri on päässä, niin kerrompa vaan että tykkään hirveesti vaaleista hiuksista. Siis VAALEISTA hiuksista. :---D Platinablondeista. Ihailen aina kaikkien platinablondien hiuksia kun ne on niin ihanat. Tykkään myös hirveesti punaisista hiuksista jotka mullakin oli. Tuntuu hassulta että mustakin tulee taas blondi... Mut tää ei kyllä kovin vaalea tää pää vielä oo vaikka kohta pitäis jo mennä pesemään. :---D Hirveetä hiustentappoa. Mutta vielä mulla on platinablondit joskus !

2. Tykkään hirrrrmusti kaikenmailman elikoista. Kissat on erityisesti lähellä sydäntä, mutta tykkään myös koirista ihan hirveesti. Haluaisinki kissan ottaa tuonne Jannelle, mut en tiiä sopiiko se sinne kovin hyvin.. Ja sitte tietenki onko varaa siihen. Sitä pitää miettiä aika kauan... Oon halunnu kissaa pienestä asti ja joskus vielä hommaan sen ! Tai montakin. Ja koira tietysti myös ja haluaisin myös kanin. :)

3. Tykkään käydä ulkomailla mut mulle tulee aika aika hirvee kulttuurishokki just ku oon päässy sinne. Se kestää jotain nelisen viitisen päivää, ja jos viikko ollaan niin se kulttuurishokki ehtii mennä pois ja me jo melkeen samantien ollaan lähdössä pois, just kun siihen paikkaan pääsee kiinni. :-D Mut toisaalta en kestäis olla kahta viikkoo pelkät porukat seurana.

4. En osaa arvostaa rahaa. Se olis kyllä hyvä osata mutku en vaan osaa. Ja käytän hirveesti rahaa kaikkeen... En tiiä mitä teen rahalla jos sen pitää vaan olla lompakossa eikä sais ostella mitään. :--D Ei se raha saa onnelliseksi vaan uudet vaatteet. Yritän nyt silti alkaa säästellä ja tuo on hyvässä vauhissa tuo mun purkkijuttu, et laitan siihen purkkiin kaikki 5, 10 ja 20 senttiset kolikot. Siellä on varmaan 8 € jopa ! Enkä oo varastanu sieltä yhtään. Ajattelin myös että tästä lähtien vois alottaa semmosen että joka viikko laittais 5 € sinne säästöön. Tai kahen viikon välein. Siinä säästyis nopeeta rahaa.

5. En vois elää ilman tietokonetta ja nettiä. Oon 8-vuotiaasta asti oppinu käyttään nettiä eli kohta 10 vuotta, ei siitä yhtäkkiä voi päästää irti noin vaan. Ja oon myös koukussa bloggaamiseen ja muiden blogien lukemiseen. Mulla on noin 50 blogia ja luen niitä kaikkia kunnolla heti kun postauksia tulee, joskus nopeempaa ja joskus huolella sillon ku on enemmän aikaa. Osa ei kuitenkaan kirjota läheskään jokapäivä tai ees joka kuukausi niin että niitä läheisimpiä blogeja vois olla sitten ehkä vaan puolet tuosta.

6. Haluaisin ruveta vähä hiilihydraattisemmalle ruokavaliolle ja syödä vähemmän makeisia ja herkkuja. Se on vaan vaikeeta kotona kun jääkaappi pursuaa kaikkee hyvää... Ehkä joskus omassa kämpässä. Enkä tiiä miten tuo suklaan syönnin vähentäminen sitte onnistuu..

7. Rakastan Singstar-peliä! Se on ihan paras. Mua harmittaa etten oo pelannu sitä varmaan vuoteen :(((( nyt voitais Jannen kans hankkia sille niitä pelejä. Osaako muuten joku sanoo onko tuota uusinta Suomihitit -peliä tullu Pleikkari kakkoselle ? :o Koska ei ihan huvittas ostaa kokonaan uutta pelikonetta. Vaikka se kolmonen kyllä kelpais.

8. Kännykkä on mulle tärkee enkä vois elää ilman sitä, mut mulla riittää tavallinen puhelin jossa on musiikkisoitin eikä mitään muuta. En tarvi puhelimeen nettiä enkä ymmärrä miks ihmiset ostaa jotain ylihienoja kosketusnäyttöjä joilla voi tehä mitä vaan :---D Ite en tekis semmosella mitään. Mulla on tämmönen tavallinen paska puhelin joka on aika monella, johtuu varmaa siitä ku se on niin halpa.

9. Mua ärsyttää syvästi ku ihmiset jotka ei harrasta valokuvausta tai muutenkaa oo kiinnostuneita yhtään aiheesta, saa vanhemmiltaan jotain ylikalliita järkkäreitä. Joilla sitte otetaan kuvia itestään ja kaikenmaailman bileilloista eikä niitä järkkärin toimintoja käytetä yhtään hyväks. Sama ku ostais tavallisen digikameran jossa ei oo mitään hienouksia. Mutku ei ku pitää saada järkkäri koska se on niin kallis ja hieno ja paras. Oon katkera siitä koska oon ite valokuvannu 12-vuotiaasta eikä mulla oo vieläkään järkkäriä. Eikä mun äiti oo todellakaan sitä ostamassa mulle. Voitte arvata miten palavasti haluaisin jo järkkärin niin sillä sais pelleillä ja kokeilla kaikkia erilaisia toimintoja ja tosi pitkiä valotusaikoja ja kaikkee jännää !!! Mut ei ku mun pikkuveljelle ostetaan vaan hiton kalliita lumilautoja mut mulle ei oo ikinä suostuttu ostaan järkkäriä :) Mut sit ku ostan sen niin saan olla ilonen ja arvostan sitä varmasti myös sitte ku oon niin kauan saanu oottaa, ja ite joutuu vielä maksaanki. En kuitenkaa tarkota tällä nyt sitä, että kaikki joiden vanhemmat ostaa lapsilleen järkkäreitä, ois syvältä. Musta on just hienoo jos vanhemmat suostuu auttaa omaa lasta harrastuksessa ja ostaa sen kameran niin saa toinen sitten kuvailla sydämensä kyllyydestä. :)

10. En arvosta mun kroppaa ja vihaan sitä enkä varmaan ikinä opikaan tykkäämään siitä. Pelkään lihomista yli kaiken ja sen takia pidän huolen etten syö liikaa. Tänään oon syöny koulussa jotain riisikanajuttua ja kotona söin koulun jälkeen jotain valmisruokaa puolet semmosesta pikkupakkauksesta ja nyt on kieltämättä nälkä.... Oon aina ilonen jos mulla on yhtä tekemisen täytteisiä päiviä kuin vaikka tänään, sillon mä en vaan makaa kotona ja syö tylsyyteen. :---D Koska siihen taivun aika herkästi, jos on tylsää niin sitte vaan oon koneella ja syön. Mut tänään en oo ehtiny syödä, ja tämmösinä päivinä saan syötyä just sillon ku oikeesti on nälkä enkä tunne itteeni läskiksi. Mua on jopa ruvennu ahistaa syömää jotain suklaata ku paljo ihmisiä on paikalla, tunnen vaan itteni kunnon possuks vaikka tiiän että en oo ja oon normaalipainonen. :-----D Luulen että tää ongelma voi olla monilla teilläki, kuin moni yleensäkään ois täydellisen tyytyväinen kroppaansa? No ei kukaan, mut tärkeintä ois se että hyväksyy ittensä semmosena ku on ja tietää ettei sillä kropalla oo väliä vaan sillä mitä sieltä korvien välistä löytyy. Voisimpa oikeesti joskus omaksua tuon kunnolla itelleni, koska ois oikeesti siistiä tykätä ittestää semmosena ku on.

Hmmm nyt voisin haastaa hmm hmm vaikkapa Jennan, Julian, Iinan ja Jonnan koska teillä en oo tainnu tämmöstä vielä nähä ja ois kiva lukee :) Toivottavasti hoksaatte tän ja jaksatte tehä :-D

5 kommenttia:

  1. kohta yhdeksän on mulle myös ihan hirveen tärkee ja läheinen. siis raivostuttavalla tavalla. oon AINA vihannu tota ja aina tuun sitä vihaan. samalla mua pistää vtuttaan se ettei ihmiset kuvaa oikeella kuvausasennolla, koska seon tuhat kertaa kätevämpää :D järjestelmä kameralla ei kuvata näin: http://weheartit.com/entry/15641580 että vasenkäsi on tossa pystössä tolleen (niinkuin suurimmalla osalla järkkärin omistajalla), vaan näin: http://weheartit.com/entry/15636880, että käsi tukee sieltä alhaalta sitä ja pystyy PALJON helpommasti oikeasti zoomailemaan.
    Myös on tärkeetä muistaa että jos otetaan pystykuvia kamera sitten on näinpäin http://2.bp.blogspot.com/_ICPSW4O8nXg/TCL8omKTH9I/AAAAAAAAAto/KcpXH80nKXs/s1600/IMG_2909.JPG !!
    Anteeks avautuminen mutta mua rasittaa ettei lukion valokuvauskurssillakaan opetettu kuvausasentoa....... :/ ja en yhtään tiiä että osaatko tiedätkö tän jutun mutta tulipa nyt sanottua jos vaikka joku lukiski tämän mun "ohjeistuksen" ... :D

    VastaaPoista
  2. tuo nelos kohta ihmetytti mua vähän O_o

    ootko tottunut tekemään saamasi rahan eteen jotain?

    tekeekö materia sut tosi onnelliseksi?
    ja sehän menee niin, että se "onni" ja ilo kestää vaan vähä aikaa. Enkä tosin itse edes tuossa tilanteessa käyttäs sanaa onni...

    VastaaPoista
  3. Anonyymi1: Hei en oo muuten ennen ottanu huomioonkaan noita kameran asentoja, vaikka tiiän kyllä että silläkin on väliä miten sitä pitää :---DD Ja tuosta pystyasennosta oon kyllä ihan samaa mieltä. Tuntuu itsestäänselvyydeltä että sitä pidetään noin päin, toisinpäin se jopa näyttäis tyhmältä.... Ja lukion valokuvauskurssilla ei tosiaan paljoo oo opetettu.. Mut en kyllä oletakaan et se kuviksenope tietäis valokuvauksesta niin paljo, kuvataidettahan se opettaa. Mut tuo kuvausasento kyllä voitais siellä opettaa!

    Anonyymi2: Mä oon materialisti ja kyllä mun ostamat vaatteet ja meikit tekee mut tietenkin onnelliseks, mut en käyttäis sanaa "tosi onnellinen" niinkuin sanoit tuossa. :D Ja ei mulla ainakaan kestä se ilo tai onni tai mikä lie vähä aikaa, oon ajatellu mun vaatteita vielä vuodenkin päästä tyyliin "oon niin ilonen et ostin tän vaatteen" joten kyllä voin sanoo että ne tekee mua onnellisemmaksi, koska oma tyyli on mulle tosi tärkee.

    Ja opintotuen eteen en tee muuta kun käyn koulua tietenkään :D mut kotona teen kotitöitä ja siivoilen äitille kun se antaa mulle sitä rahaakin. Eikä tämän ikäsenä koulun ohella paljon töitä tehä, tiiän monia jotka saa vitusti rahaa mut ne ei kotona auta ees äitiä. Mut on tosin niitäkin joilla ei oo perheellä esim niin paljo rahaa tai on vaikka paljo pienempiä sisaruksia niin pitää sit autella enemmän.

    Mutta ehkä sulla se vaatteiden ilo ei kestä niin kauaa kommentista päätellen... Mulla ainakin kestää !

    VastaaPoista
  4. VOI EI! Miksi, miksi, miksi :D En millään saa kymmentä asiaa :D Muutenki kauheesti viimeistelemättömiä luonnoksia julkasematta :D

    VastaaPoista
  5. ai! :D:D:D noo ihan rauhassa !:------DDDD

    VastaaPoista